زندگی خصوصی پاول دوروف مدیر عامل تلگرام وایرال شد + فیلم و عکس های رابین هود اینترنت

  پاول دورف ۳۴ ساله که از او به عنوان زاکربرگ روسیه یاد می‌کند کارآفرین و موسس بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه به نام ویکونتاکت است این بنیانگذار جوان سایت شبکه اجتماعی در اکتبر ۱۹۸۴ در شهر سن پترزبورگ کشور روسیه متولد شد اما دوران کودکی خود را در شهر تورین ایتالیا سپری کرد.

تحصیلات پاول دوروف

پدر،زبان شناس و نویسنده بسیاری از مقالات علمی بود و به عنوان رئیس دانشکده کلاسیک زبان شناسی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ فعالیت از نوجوانی علاقه وافری به تکنولوژی نشان داد. او تحصیلات ابتداییرا در مدرسه ایتالیایی سپری کرد و در سال ۲۰۰۱ پس از بازگشت به روسیه در دانشگاه سن پترزبورگ شروع به درس خواندن کرد و در سال ۲۰۰۶ در رشته علوم زبان از همین دانشگاه فارغ التحصیل شد و موفق شد مقام اول را دریافت کند.

Pavel Durov

اولین شرکت پاول دوروف

همان سال پاول شرکت ویکی را تاسیس کرد که ابتدا تحت تاثیر فیسبوک بود او به همراه برادر بزرگترش نیکولای بر روی ویکی فعالیت کردند و ارزش آن را تا ۳ میلیارد دلار افزایش دادند که امروز این شبکه اجتماعی بالغ بر ۳۵۰ میلیون کاربر دارد امنیت بالا و موفقیت چشمگیر شبکه اجتماعی کنتاکت باعث شد مشکلات ایجاد شود.

یکی از بزرگترین اهداف دورف از همان ابتدا حفظ امنیت حریم خصوصی کاربران است.دولت روسیه با او مشکل پیدا کرد دولت مردان روسیه به این مسئله واقف بودند که شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در اعتراضات پروتستان های اوکراینی دارد.

در سال ۲۰۱۱ پس از انتخابات پارلمانی بحث برانگیز در روسیه دولت خواستار حذف صفحات سیاسی مخالفان این کار بود در پاسخ به آنها عکس یک سگ در لباس چرم را در حالی که زبانش را از دهان بیرون انداخته بود در شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذاشت این شیطنت او سبب شد که به تدریج کنترل را به دلیل وجود سرمایه گذاران و شرکت‌های وابسته به کرملین در آن از دست بدهد.

و دوست دخترش پاول دوروف

عکسی از پاول دوروف و دوست دخترش در یک کمپین

photo_2024-08-25_01-50-02

حفظ اطلاعات کاربران اولویت اول پاول دوروف

در دسامبر ۲۰۱۳  سهام را به صاحب بزرگترین شرکت اینترنتی روسی فروخت در روز اول آوریل ۲۰۱۴ او رسماً از شرکت ویکی استعفا داد و حاضر به انتقال داده های معترضان اوکراین به سازمان امنیتی روسیه نشد و در عوض بر روی صفحه غیر قانونی بوده است چند روز بعد به دفتر وی کنتاک حمله شد اما دورف و کارمندان وفادار او در آنجا حضور نداشتند در زمانی که سرمایه گذاران و کنتاکت به دنبال او بودند دورف انیمیشن کوتاه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت که در آنجا سین تیمبرلیک در نقش شامپکر با دست خود علامت «زهی خیال باطل را نشان می‌داد» او ۲۱ آوریل ۲۰۱۴ از سمت مدیرعاملی شرکت ویکی برکنار شد و روسیه را ترک کرد و اظهار داشت که او هیچ برنامه‌ای برای بازگشت ندارد و این کشور در حال حاضر با کسب و کار اینترنتی سازگار نیست.

Pavel Durov 1 پاول دوروف

او پس از این خروج اجباری با ۲۶۰ میلیون دلاری که همراهش بود تصمیم گرفت که یک شبکه اجتماعی در خارج از کشور که ابتدا در برلین بود راه اندازی کند.

او از این پول به خوبی استفاده کرد و یک اپلیکیشن پیام رسان طراحی کرد که بیشترین تاکید آن بر رمزگذاری و امنیت بود در بی‌خبری سرمایه‌گذاران ویک، تلگرام را به صورت مخفی در منطقه در نیویورک راه اندازی کرد او کارمندان وفادار خود را به ایالات متحده آمریکا در شبکه اجتماعی جدید همکاری کنند تلگرام را می‌توان واکنش دانست وقتی دولت مردان روسیه تقاضای مسدود شدن تلگرام را کردند دورف گفت «شما می‌توانید کلمات را هم ممنوع کنید دولت فرانسه را به اندازه داعش مسئول حمله های پاریس میداند» او می‌گوید:«سیاست‌های پلیس فرانسه منجر به این فاجعه شد او معتقد است که دولت‌ها از مردم مالیات دریافت می‌کنند و پول به دست آمده را خرج جنگ‌های بی مورد می‌کنند»

photo_2024-08-25_10-39-10

تلگرام چندین ملیت دارد

او با پرداختن ۲۵۰ هزار دلار به کارخانه صنعتی شکر و ۳۰۰ میلیون دلار وجه نقد در بانک سوئیس حق شهروندی در نویس را به دست آورد از آن زمان به عنوان نماد آزادی بیان در روسیه تبدیل شده است این روزها دورف با چهار نفر از کارمندانش به هر جایی در جهان سفر میکند تلگرام به طور انحصاری درگیر سیاست‌های یک کشور خاص نشود آن را در چندین کشور مختلف ثبت کرده است.

دست رد پاول دوروف به سینه سرمایه گذران

او برای مکاتباتش از ایمیل های رمزگذاری شده و ابزار پیام رسان خودش استفاده می‌کند او ادوارد اسنودن را قهرمان خود می‌داند و اپل را برای اینکه از رمزگشایی آیفون برای اف بی آی امتناع کرد تحسین می‌کند. برای دورف این بسیار مهم است که ۱۰۰ میلیون کاربر از یک میلیارد کاربر واتساپ تلگرام را مصمم است کنترل تلگرام را حفظ کند و شاهد رشد آن باشد یک سال پیش تعداد استارت‌آپ‌های تلگرام به حدود ۱۰۰ هزار عدد در روز می‌رسید.اما امروز به بیش از ۳۵۰ هزار عدد در روز رسیده است واتساپ در سال ۲۰۱۴ با ۱۹ میلیارد دلار خریداری شد و تاکنون تلاش کرده است تا از طریق توسعه یک مدل کسب و کار سودآور قیمت خریداری شده خود را جبران کند اما تلگرام برای فروش نیست و حتی راه سرمایه گذاری در آن باز نیست با وجود اینکه تلگرام ماهیانه بیش از یک میلیون دلار برای دورف هزینه برمی‌دارد و او همه را از سرمایه شخصی خودش می‌پردازد.باز هم به برخی از معروف‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سیلیکون ولی جواب رد داده است.

برخی دورف را یک انقلابی و دیگران او را دیوانه می‌دانند یکی از معروف‌ترین داستان‌ها درباره او این است که یک روز با اسکناس‌های ۵۰۰۰ روبلی معادل ۱۴۰ دلار آمریکا در آن زمان موشک‌های کاغذی درست کرد و آنها را از پنجره دفترش به بیرون پرتاب کرد و مردم آنها را برداشتند این ویدیو تاکنون میلیون‌ها بار در یوتیوب بازدید شده است.

Pavel Durov 5 پاول دوروف

پاول دوروف چرا این گونه لباس می پوشد

او به دلیل نوع لباس پوشیدنش هم مورد توجه است طوری که از او به عنوان رابین هود اینترنتی یاد می‌کند همیشه لباس سیاه می‌پوشد و مدل لباس آدم را یاد شخصیت نئو در سه گانه ماتریکس می اندازد. موفقیت تلگرام بیش از اعداد ارقام و سرمایه است همه چیز در آن حتی همین موفقیت به مردم مربوط است واقعیت این است که اصلا پولی در نمی‌آورد شاید تعجب کنید که تلگرام برخلاف محبوبیت عظیمی که دارد تبلیغاتی و هزینه مکالماتی و پیام رسانی استفاده نمی‌کند که برخی او را دیوانه می‌نامند.

Pavel Durov پاول دوروف 2

این مجموعه را با سرمایه شخصی خودش اداره می‌کند اگر روزی سرمایه ام تمام شود و دیگر پولی نداشته باشم برخی ویژگی‌های اضافی پولی را به تلگرام اضافه خواهم کرد تا باز هم این اپلیکیشن پابرجا بماند این ویژگی های اضافی هیچ خللی در رایگان بودن آن ایجاد نخواهد کرد در سال ۱۹ ۹۸ عضو تیم المپیاد ریاضی روسیه بود که رتبه دوم را از آن خود کرد و همین سال رتبه اول توسط ایران کسب شده بود.

پاول دوروف گیاهخوار است و در بیست و هفتمین سالگرد تولدش یک میلیون دلار به بنیاد ویکی مدیا اهدا کرد آگوست ۲۰۱۴ نوردیک بیزینس ریپورت پاول دورف را متعهدترین رهبر اروپای شمالی زیر ۳۰ سال لقب داد در سال ۲۰۱۷ برای پیوستن به رهبران جوان در مجمع جهانی اقتصاد و نمایندگی کشور فنلاند انتخاب موفقیت در بازار واهمه‌ای نداشته باشد چون پاول دوروف کارآفرین بزرگ در حوزه فناوری است و می‌خواهد دنیا را متحول کند اگر بخواهیم او را با زاکربرگ مقایسه کنیم لقب زاکربرگ روسیه چندان درست نیست قطعاً این عنوان نمی‌تواند واقعیت دستاوردهای شخصی پاول دورف را نشان دهد.

پاول دورف نابغه روس چرا در فرانسه بازداشت شد؟

پاول دورف پاییز ۱۹۸۴ میلادی (۱۳۶۳ شمسی) در سنت‌پترزبورگ روسیه به دنیا آمد و بیشتر کودکی را به دلیل شغل پدرش در تورین ایتالیا گذراند.

پاول دورف

دورف که فارغ‌التحصل دانشگاه سن‌پترزبورگ است در سال ۲۰۰۶ با الهام از فیسبوک شبکه اجتماعی وی‌کی VKontakte (VK) را به همراه هم‌کلاسی سابقش یتزچاک میریلاشویلی راه‌ انداخت. این شبکه اجتماعی با رشدی سریع در اواخر سال ۲۰۰۸ تبدیل به بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه شد و ارزشی فراتر از ۳ میلیارد دلار پیدا کرد.

در طول دوران مدیریت دورف در وی‌کی، بارها با درخواست پلیس روسیه برای پاک کردن صفحه فعالان اپوزوسیون از جمله ناوالنی و در اختیار گذاشتن اطلاعات آن‌ها، مخالفت شد. او سرانجام در سال ۲۰۱۳ سهام خود در VKontakte (VK) را فروخت و سال بعد روسیه را ترک کرد.

عصر تلگرام

سنت‌کیتس و نویس، جزیره‌ای در کارائیب اولین خانه دورف پس از ترک روسیه بود. او با دریافت شهروندی این کشور کوچک و البته ۳۰۰ میلیون دلاری که از تجارت موفق قبلی خود به دست آورده بود، تمرکزش را روی تلگرام گذاشت.

پاول دورف

دفتر اصلی شرکت تلگرام ابتدا در برلین باز شد و سپس به امارات متحده عربی نقل مکان کرد. از مهم‌ترین محصول این شرکت می‌توان به پیام‌رسان مشهور تلگرام و بستر شبکه باز تلگرام به اختصار «تون» و رمزارز گرام بر همین بستر اشاره کرد.

تلگرام پیام‌رسانی متن‌باز که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ برای اندروید، ویندوزفون و آی‌اواس در دسترس قرار گرفت و طی یکسال بعد به بیش از ۱۵ میلیون کاربر دست پیدا کرد و پس از آن با هر بروزرسانی امکانات گوناگونی را به کاربران ارائه کرد. اوایل مرداد پاول دورف در کانال شخصی خود در تلگرام اعلام کرد که این پیام‌رسان در مرز رسیدن به یک میلیارد کاربر قرار دارد.

از امکانات این پیام‌رسان می‌توان به گروه‌، کانال، چت‌ محرمانه، تماس صوتی و تصویری، تلگراف و پوشه‌های سفارشی اشاره کرد.

نیکلای  مرد پشت پرده زندگی پاول دورف

نیکلای دورف بردار بزرگتر پاول دورف است که در تمام پروژه‌های موفق او در پیاده‌سازی و اجرا همراهش بوده است. نیکلای که هم‌بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام است را می‌توان مرد پشت پرده تلگرام نامید نابغه‌ای که بنا به ادعای منابع روسی در سه سالگی کتاب خواندن را شروع کرد و تا هشت سالگی معادلات سخت ریاضی را حل می‌کرد.

او برنده مدال در مسابقات جهانی ریاضی و کامپیوتر است و پروتکل MTProto را برای تلگرام در سال ۲۰۱۳ توسعه داد.

کدخبر: 1033304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟