تغییر چهره بازیگر نقش عبد الرسول زرین در فیلم تک تیرانداز / زندگینامه زرین و عکس های جذاب کامبیز دیرباز!

کامبیز دیرباز(زاده ۱۲ شهریور ۱۳۵۴ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است. وی از سال ۱۳۷۶ مشغول فعالیت بوده و آثاری همچون دوئل، اخراجی‌ها و قفس طلایی را در کارنامه هنری خود دارد.

کامبیز دیرباز

دیرباز فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز شد.

کامبیز دیرباز

او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم دوئل احمدرضا درویش به دست آورد. همچنین در فیلم اخراجی‌ها نقش مجید سوزوکی را داشت. کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل در رشتهٔ نمایش - بازیگری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است.

کامبیز دیرباز

از مهم‌ترین آثار او که مورد توجه قرار گرفت سریال نابرده رنج در نقش اسد و در چشم باد در نقش نادر است.

کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز به‌عنوان بازیگر فیلم سینمایی «شکار شکارچی» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری معرفی شد. «شکار شکارچی» قرار است به زندگی تک‌تیرانداز هشت سال دفاع مقدس، شهید عبدالرسول زرین بپردازد. درباره شخصیت شهید زرین و تأثیرگذاری او باید گفت با شروع جنگ تحمیلی، مدام جبهه بود و در بسیاری از عملیات‌های جنوب و غرب حضور داشت. مسئولیت‌های مختلفی هم به عهده داشت؛ از فرماندهی گردان گرفته تا محوریت در لشکر امام حسین (ع).

کامبیر دیر باز

در کنار این مسئولیت‌ها، گروه‌های مختلفی را آموزش داد و به عنوان تک تیرانداز بین گردان‌ها فرستاد. اوائل جنگ سه تپه را تصرف کرد و مهارتش را چنان به نمایش گذاشت که شهید خرازی لقب «گردان تک‌نفره زرین» را به او داد. نام شهید زرین با رکورد بیش از سه هزار شلیک موفق و با به هلاکت رساندن نظامیان بعثی و چندین تک‌تیرانداز ماهر و فرمانده عراقی، به‌عنوان ماهرترین تک‌تیرانداز جهان در جنگ‌های معاصر ثبت شده است.

کامبیر دیر باز

غیر از این‌ها، زرین شخصیتی بسیار متواضع و فروتن بود و با شمایلی ساده و خاکی و صمیمی، نام و یادی نیک از خود باقی گذاشت.

کامبیر دیر باز

تصویر او با گوشی که تیک‌خورده و چهره خندانش، یکی از معروف‌ترین تصاویر جنگ است؛ تصویری که بعدها وقتی شهید زرین به دیدار امام خمینی رفت، آن را دوباره به او نشان دادند و از شخصیتش تقدیر کردند. شهید زرین در اسفندماه سال 1362 و در جزیره مجنون و عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کامبیر دیر باز

کامبیر دیر باز

کدخبر: 1030534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمد جوادی
آیا این خبر مفید بود؟