10 ستاره زن کشتی جهان که چشم‌ها را خیره می‌کنند /زیبایی در کنار قدرت

کشتی زنان به عنوان یک رشته ورزشی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و بسیاری از زنان موفق به کسب افتخارات زیادی در این زمینه شده‌اند. در زیر، اسامی برخی از برترین کشتی‌گیران زن جهان در المپیک آورده شده است:

سائوری یوشیدا

(ژاپن): این کشتی‌گیر ژاپنی برای سال‌ها یکی از برترین‌های جهان بوده است و مدال‌های متعددی را در مسابقات جهانی و المپیک کسب کرده است.

سائوری یوشیدا

آیسولو تینینبکووا

(قرقیزستان): این کشتی‌گیر جوان و بااستعداد در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته است به مدال‌های مهمی دست پیدا کند.

آیسولو تینینبکووا

الویرا مانولوا

(بلغارستان): مانولوا نیز یکی دیگر از کشتی‌گیران مطرح جهان است که در وزن خود عملکرد بسیار خوبی داشته است.

Azerbaijani_champions_Elis_Manolova_in_IV_Islamic_Solidarity_Games

ماریا استادنیک

(به اوکراینی: Марія Василівна Стадник؛ زادهٔ ۳ ژوئن ۱۹۸۸) یک کشتی‌گیر زن اوکراینی‌تبار است که برای جمهوری آذربایجان (از سال ۲۰۰۷ به بعد) در دسته‌های ۴۸ و ۵۰ کیلوگرم رقابت کرده و افتخارات بسیاری را کسب کرده است

photo_2024-08-12_10-22-37 (2)

یویی سوساکی

(به ژاپنی: 須崎優衣، متولد ۳۰ ژوئن ۱۹۹۹) کشتی‌گیر آزادکار تیم ملی ژاپن است.

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال طلا المپیک ۲۰۲۰ توکیو و چهار مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ اشاره کرد.

photo_2024-08-12_10-22-37 (3)

هلن لوئیز مرولیس

(به انگلیسی: Helen Louise Maroulis؛ زادهٔ ۱۹ سپتامبر ۱۹۹۱) کشتی‌گیر اهل آمریکا در دسته‌های ۵۳، ۵۵ و ۵۷ کیلوگرم کشتی زنان است و بهترین کشتی‌گیر زن آمریکایی در تمام ادوار به شمار می‌رود. مارولیس برندهٔ مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو، مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و نیز قهرمان سه دورهٔ مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ است.

هلن مرولیس

ادلاین گری

(به انگلیسی: Adeline Gray؛ ۱۵ ژانویهٔ ۱۹۹۱) کشتی‌گیر اهل ایالات متحده آمریکا است که در رقابت‌های قهرمانی جهان به ۹ مدال (۶ طلا و ۳ برنز) دست یافته‌است

آدلـیـن مـاریـا گـری

یاسمین آدار

(به انگلیسی: Yasemin Adar؛ متولد ۶ دسامبر ۱۹۹۱) کشتی‌گیر آزادکار تیم ملی ترکیه است.

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دو مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ و نقره وزن ۷۶ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ اشاره کرد.

thumbs_b2_10f0e0b0cfc02b390366fee5ea7909b2

سارا هیلدبراندت

(به انگلیسی: Sarah Hildebrandt، متولد ۲۳ سپتامبر ۱۹۹۳) کشتی‌گیر آزادکار تیم ملی آمریکا است.

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال طلا بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دو مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ و دو مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ اشاره کرد.

photo_2024-08-12_10-22-36

ایرینا رینگاچی

(به انگلیسی: Irina Rîngaci، زادهٔ ۲۳ اوت ۲۰۰۱) یک کشتی‌گیر آزادکار کشور مولداوی است.

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ و مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ اشاره کرد.

photo_2024-08-12_10-22-37

کدخبر: 1028804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمد جوادی
آیا این خبر مفید بود؟