بیوگرافی سعید اسماعیلی کشتی گیر ایرانی +‌‌حواشی باخت و عکس جدید

بیوگرافی سعید اسماعیلی کشتی گیر

سعید اسماعیلی

سعید اسماعیلی متولد ۱۳۸۳ در دزفول کشتی گیر فرنگی کار اهل ایران است. او دارنده مدال طلا و نقره و برنز جهان و آسیا بوده و قهرمان جام تختی در ایران می باشد. پدر سعید اسماعیلی کشتی‌گیر دزفولی کارگر است و از نوجوانی همراه پدرش کارگری کرده تا به ورزش حرفه ای وارد شد، او در مورد اینکه هزینه‌های ورزش قهرمانی‌اش را چطور تأمین می‌کند، گفت: همراه با مربی‌ام حمزه ارقش برای بنایی می رفتم، اما امسال که در اردوی تیم ملی بودم، نشد این کار را انجام دهم، الآن هم همه هزینه‌های رفت‌ و آمد بعهده خودم بود، مربی‌ام (ارقش) به من کمک کرد و هم از جیب خودش و هم از دوستان پول جمع می‌کرد. یوسف حسین‌وند که قهرمان نوجوانان و جوانان جهان شده هم شاگرد ارقش است. او در تأمین هزینه‌های امسال من که ملی‌پوش شدم از دوست و آشنا کمک گرفت.

پدر و مادر و سعید اسماعیلی اهل کجاست

بیوگرافی سعید اسماعیلی کشتی گیر: او در دزفول به دنیا امده است و اصالتا دزفولی می باشد از کودکی وارد کشتی شده و حالا یکی از قهرمانان فرنگی کار کشورمان به حساب می آید.

سعید اسماعیلی

قهرمان وزن ۶۰کیلوی کشتی فرنگی جوانان جهان در مورد واکنش پدر و مادرش به مدال طلایش در صوفیه گفت: وقتی در بلغارستان بودم و طلا گرفتم، با تلفن همراه برادرم با پدر و مادرم حرف زدم و آنها گریه می‌کردند. بعد از این‌همه سختی کشیدن، توانستم طلا بگیرم. مردم بهترین تبریک‌ها را به من گفتند، همه خوشحال بودند و از ۳۰ ثانیه آخر مبارزه فینالم می‌گفتند که توانستم حریف ارمنی را شکست دهم.

سوابق و مدال ها

سعید اسماعیلی از کشتی گیران جنوبی می باشد که از نوجوانی وارد حرفه کشتی شده و با قهرمانی در مسابقات جام جهان پهلوان تختی، به تیم ملی کشتی فرنگی راه یافت. کسب مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان از جمله افتخارات این کشتی گیر دزفولی می باشد.

سعید اسماعیلی

فعالیت حرفه‌ای ورزشی

سعید اسماعیلی با شکست تمامی رقبای خود به عنوان قهرمانی وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی رقابت‌های جام تختی رسید، او در این رقابت‌ها ۴ مبارزه داشت که در دور اول مقابل کشتی‌گیر مازندران به برد ۸ بر صفر رسید، سپس ۱۲ بر ۳ کشتی گیر تهران را برد، در دور سوم ۱۰ بر یک پیروز شد و در فینال نیز برابر سید دانیال سهرابی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و صاحب عنوان قهرمانی شد.

بیوگرافی و سوابق سعید اسماعیلی

سعید اسماعیلی فرنگی کار خوزستانی درباره زندگی و اهداف خود در کشتی فرنگی گفت: هدفم برای آینده مانند تمام ورزشکاران، مدال طلای المپیک و جهان است که برای آن تلاش می کنم. البته باید تلاشم را بیشتر کنم تا بتوانم نتیجه بهتری بگیرم. یک سال دیگر در رده جوانان هستم اما کشتی نگرفتم و به بزرگسالان آمدم تا به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و المپیک پاریس برسم. در این راه تمام تلاشم را خواهم کرد تا با پیروزی در مراحل پیش رو به دوبنده تیم ملی برسم.

سعید اسماعیلی

اسماعیلی طلای نوجوانان جهان و آسیا را دارد و امسال اولین حضورش در رده جوانان بود. او نایب قهرمان جوانان جهان در وزن ۶۰ کیلوگرم بوده و به گفته خودش تمرینات خیلی خوبی داشتیم و نزدیک به ۶، ۷ ماه در اردو بودیم و مربیان و کادر فنی زحمات زیادی برای ما کشیدند و از آنها تشکر می کنم، همچنین از حمزه ازقش و محمد ارقش و برادران کاکاحاجی مربیان خودم که واقعا در این چند سال برای موفقیت من تلاش کردند، قدردانی می کنم.

ماجرای محرومیت

در مسابقات جام وهبی امره ترکیه سعید اسماعیلی کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم به دلیل مشکل کلیوی بدون مجوز پزشک دارو ممنوعه مصرف کرده بود و همین موضوع باعث محرومیت او از ابتدای مهرماه سال جاری به مدت چهار ماه شد.

سعید اسماعیلی

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴

سعید اسماعیلی نماینده کشورمان در وزن ۶۷ کیلوگرم با برتری مقابل کشتی گیر تاجیک راهی نیمه‌نهایی شد. اسماعیلی، نماینده کشورمان در دومین کشتی مقابل فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان روی تشک رفت و با نتیجه هشت بر صفر حریف خود را مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد.

جزئیاتی از اشتباه عجیب سعید اسماعیلی کشتی گیر تیم ملی کشورمان

سعید اسماعیلی در تورنمنت مجارستان در دیدار فینال مقابل اورتا سانچز از کوبا در لحظات پایانی که قهرمانی اش مشخص بود با یک اشتباه در حال ترک تشک بود که توسط حریف خاک شد و به مدال برنز این دوره از مسابقات رسید.

یک لحظه غفلت نتیجه قهرمانی کشتی گیر جوان تیم ملی کشورمان بر باد رفت و حریف کوبایی به قهرمانی رسید.

سعید اسماعیلی که با غفلتی عجیب و باورنکردنی حضور در فینال تورنمنت مجارستان را از دست داد و به یکی از بخت‌های بزرگ خود در دوران ورزشی پشت پا زد. خطای او که آمیخته با بدشانسی بود، جشن گرفتن برتری‌اش برابر حریف کوبایی در فاصله دو ثانیه به پایان بود. او لحظه‌ای مبارزه را رها کرد و به سمت بیرون تشک رفت که حریف کوبایی مثل پلنگ با گرفتن کمر و زدن فن سالتو برتری را از آن خود کرد.

وزن ۶۷ کیلوگرم با حضور محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی یکی از سخت‌ترین اوزان برای کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی جهت انتخاب نفر نهایی اعزامی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود.

سعید اسماعیلی

اسماعیلی که خود را برنده کشتی می‌دانست، پشت به حریف کرد و مبارزه را رها کرد. در همین لحظه سانچز سریعا روی اسماعیلی فن ۴ امتیازی زد تا به همین راحتی جای برنده و بازنده عوض شود و با شکست ۷ بر ۵ به جای فینال راهی رده‌بندی شود.

اشتباه عجیب ورزشکار ایرانی

اسماعیلی که با برپایی جشن زود هنگام اشتباه بچگانه‌ ای را مرتکب شد و از بدشانسی حریفش نیز به خوبی از این فرصت استفاده کرد، بعد از خوردن این سالتو در شوک مانده بود. حتی تصاویر آهسته هم نشان داد که قبل از پایان کشتی، کشتی‌گیر کوبایی فن خود را اجرا کرده است.

حالا با کسب مدال برنز توسط گرایی و اسماعیلی، طبق چرخه اعلام شده از سوی کادر فنی، مبارزه رودررو باید تعیین کننده صاحب دوبنده تیم ملی در وزن ۶۷ کیلوگرم باشد.

اورتا سانچس کشتی‌گیر زرنگ کوبایی در این باره گفته است: پیروزی بزرگی بود و فکر نمی‌کردم کشتی در مقابل سعید اسماعیلی گره بخورد. او تا ثانیه‌های پایانی برنده بود اما زمانی که دیدم قبل از اینکه داور سوت پایان کشتی را بزند کشتی را ترک کرد از فرصت استفاده کردم و با اجرای فن به پیروزی رسیدم.

سعید اسماعیلی

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند این پیروزی جوانمردانه بوده است، گفت: بله کاملا جوانمردانه بود؛ چرا که او نباید از قبل از زدن سود کشتی را ترک می‌کرد و من هم از فرصت استفاده کردم و فن زدم. اسماعیلی کشتی‌گیر خیلی خوبی است و امیدوارم که او را در المپیک ببینم.

کدخبر: 1027612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمد جوادی
آیا این خبر مفید بود؟