تغییرات چهره جذاب ترین بازیگران زن و مرد سریال سرزمین مادری+عکس ها و اسامی!

سریال سرزمین مادری با نام پیشین سرزمین کهن یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی کمال تبریزی است که از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این مجموعه تلویزیونی به رخدادهای تاریخی، سیاسی و اجتماعی ایران از زمان جنگ جهانی دوم تا وقوع انقلاب ۱۳۵۷ در بستر زندگی فردی به نام رهی اردکانی می‌پردازد.سرزمین مادری در طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ ساخته شده‌است. پخش این مجموعهٔ تلویزیونی ابتدا در ۳ بهمن ۱۳۹۲ آغاز شد و تا ۲۴ بهمن همان سال نیز ادامه داشت اما پس از مدتی به دلیل حواشی پیش‌آمده متوقف و پس از گذشت نزدیک به ده سال در ۲۰ مهر ۱۴۰۲ دوباره از سر گرفته شد

علی شادمان

محمدعلی شادمان (زادهٔ ۴ آذر ۱۳۷۵) بازیگر ایرانی است. اولین حضور او بر روی پردهٔ سینما در ۱۰ سالگی و در درام میم مثل مادر (۱۳۸۵) بود که برایش برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر کودک از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد. او در زمانی برای دوست‌داشتن (۱۳۸۶) ظاهر شد و نقش برجستهٔ خود را در رؤیای سینما (۱۳۹۰) به دست آورد که در آن نقش یک بازیگر نوجوان مشتاق را ایفا می‌کند. شادمان برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی سرزمین مادری (۱۳۹۲) و کیمیا (۱۳۹۴) به شهرت گسترده‌تری دست یافت.

علی شادمان

شهاب حسینی

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲) بازیگر و تهیه‌کنندهٔ ایرانی است.[۲] او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد

شهاب حسینی

بیتا فرهی

بیتا فرهی (۱ فروردین ۱۳۳۷ – ۴ آذر ۱۴۰۲) مشهور به بیتا فرهی بازیگر اهل ایران بود. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ هنر از مدرسهٔ هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ بود. در سال ۱۳۶۸ از طریق ناصر چشم‌آذر به کارگردانی داریوش مهرجویی برای فیلم هامون معرفی شد.او در ۴ آذر به علت عارضه قلبی و ریوی در بیمارستان دی تهران در ۶۴ سالگی درگذشت.

بیتا فرهی

سعید راد

احمد سعید حق‌پرست راد (۴ آبان ۱۳۲۳ – ۱ مرداد ۱۴۰۳) بازیگر ایرانی بود. او فعالیتش را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ آغاز کرد و در آن زمان برای بازی در صبح روز چهارم (۱۳۵۱) و تنگنا (۱۳۵۲) دو جایزه از جشنوارهٔ سینمایی سپاس کسب کرد. او پس از بازی در فیلم عقاب‌ها (۱۳۶۳) ممنوع التصویر شد و ایران را ترک کرد.او در ۱ مرداد ۱۴۰۳ در ۷۹ سالگی درگذشت

سعید راد + آزاده مختاری

پریوش نظریه

پریوش نظریه (زاده ۳ بهمن ۱۳۴۸) بازیگر، مستندساز و عکاس ایرانی است. او برای ایفای نقش در دومین فیلم خود پدر برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

او در بسیاری از جشنواره‌های معتبر داخلی به عنوان داور حضور داشته‌است و عضو هیئت معرفی فیلم ایرانی به مراسم اسکار ۲۰۲۲ نیز بوده‌است.

پریوش نظریه

آشا محرابی

آشا محرابی، در ۳۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران زاده شد.[۲] او فرزند اسماعیل محرابی بازیگر سینما و تلویزیون است. وی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشتهٔ روابط بین‌الملل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.

آشا محرابی

ترلان پروانه

تَرْلان پروانه (زادۀ ۱۸ تیر ۱۳۷۷)بازیگر اهل ایران است. او در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به‌خاطر بازی در فیلم آهوی پیشونی سفید (۱۳۹۱) برنده پروانه زرین بهترین بازیگر دختر شد.

ترلان پروانه

محسن تنابنده

محسن تنابنده (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۵۴) بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است. او ابتدا در تئاتر مشغول به فعالیت بود و چند سال بعد برای بازی و نوشتن فیلم‌نامهٔ استشهادی برای خدا (۱۳۸۳) برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین فیلم‌نامه از جشنوارهٔ فیلم فجر شد. مدتی بعد نیز برای ایفای نقش در هفت دقیقه تا پاییز (۱۳۸۸) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ فیلم فجر را کسب کرد.

محسن تنابنده

میترا حجار

میترا میترا حجار (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۵۵) بازیگر اهل ایران است.حجار در سال ۱۳۷۸ برای بازی در فیلم متولد ماه مهر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شد.

میترا حجار

کدخبر: 1025204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمد جوادی
آیا این خبر مفید بود؟