تغییر چهره سلطان سلیمان سریال حریم سلطان بعد 13 سال+عکس

بیوگرافی

خالد ارگنچ در ۳۰ آوریل ۱۹۷۰ در استانبول، به عنوان پسر بازیگر دوران یشیلچام، سائیت ارگنچ به دنیا آمد. مادر خالد ارگنچ اصالتاً آلبانیایی بود. او تحصیلات متوسطه خود را در سال ۱۹۸۹ در دبیرستان بشکیتاش آتاتورک به پایان رساند و برای تحصیل در رشته مهندسی دریایی وارد دانشگاه فنی استانبول شد. با این حال، علاقه‌ی او به هنر باعث شد تا در نهایت از دانشکده اپرت و تئاتر موزیکال دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان فارغ التحصیل شود. برای تأمین مخارج خود به عنوان اپراتور کامپیوتر و بازاریاب کار کرد.

خالد ارگنچ

خالد ارگنچ همچنین مدتی کوتاه به عنوان خواننده‌ی پشتیبان و رقصنده برای خوانندگان مشهور ترکیه‌ای، آژدا پکجان و لمان سام فعالیت داشت. نام این بازیگر به لفظ ترکی «هالیت ارگنچ» تلفظ می‌شود.

خالد ارگنچ

خوانندگی خالد ارگنچ

علاوه بر بازیگری، خالد ارگنچ به عنوان خواننده نیز فعالیت می‌کند و در این عرصه نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. او تاکنون چندین آلبوم موسیقی منتشر کرده و در کنسرت‌های متعددی در داخل و خارج از ترکیه به اجرای برنامه پرداخته است.

خالد ارگنچ

ازدواج و زندگی شخصی خالد ارگنچ

خالد ارگنچ ابتدا با گیزم سویسالدی ازدواج کرد اما این ازدواج تنها یک سال طول کشید و در سال ۲۰۰۸ از یکدیگر جدا شدند. وی سال ۲۰۰۹ با همبازی خود در سریال «هزار و یک شب»، برگزار کورل ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند به نام‌های علی، لیلا و جان است.

خالد ارگنچ

خالد ارگنچ

جوایز خالد ارگنچ

خالد ارگنچ در طول فعالیت هنری خود موفق به کسب جوایز متعددی شده است. در اینجا به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

• جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت : برنده جایزه بهترین بازیگر مرد بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ برای فیلم «عشق زخمی» (Wounded Love)

•  جوایز لوکس استایل: برنده جایزه نماد بین‌المللی در سال ۲۰۱۷

• جوایز تئاتر و سینمای صبری آلیشیک : برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در سال ۲۰۰۹ برای فیلم «اتومبیل‌های انقلاب» (Cars of the Revolution)(این جایزه به طور مشترک با بازیگران علی دوسنکالار، آلتان گوردوم، سلجوق یونتام، سرحت توتوملوئر، تانر بیرسل و اونور اونسال دریافت شده است)

• برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در سال ۲۰۱۴ برای سریال «حریم سلطان» (The Magnificent Century)

• برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در سال ۲۰۰۷ برای سریال «هزار و یک شب» (1001 Nights)

• برنده جایزه بهترین بازیگر مرد (مجموعه تلویزیونی دوره‌ی تاریخی) در سال ۲۰۱۲ برای سریال «حریم سلطان» (The Magnificent Century)

کدخبر: 1001708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟