چرا هالیوود فیلم ضد ایرانی می‌سازد؟

وی افزود: آن‌ها تروریسم و خشونت را مدام در فیلم هایشان به اسلام و ایرانی‌ها نسبت می‌دهند. در سال ۲۰۰۷ روزنامه واشنگتن پست از قول برژینسکی که یک صهیونیست است، نوشت: آنقدر شخصیت‌های اسلامی را ریش دار و روسیاه نشان می‌دهید که عن قریب یک هولوکاست به نام مسلمانان راه می افتد. حتی خودشان هم معتقدند با هجمه روشنی پیش می‌روند.

مستغاثی تصریح کرد: در مقابل سینمای ما همچنان طبق تفکرات قبل از انقلاب پیش می‌رود؛ در حالی که سینمای بعد از انقلاب آمد تا ریشه‌های دینی، باور‌ها و هویت ایرانی‌ها را زنده کند و برای تحکیم باور‌های دینی مردم قدم بردارتد. البته برخی سینماگران متعهد تلاش کردند تا سینما Cinema را به سمت خدمت به انقلاب سوق دهند و خوشبختانه موفق هم هستند؛ اما متاسفانه سیر اصلی و جریان تفکرات سینمای امروز همچنان در گذشته باقی مانده و گاهی جریان روشنفکری بر آن حاکم می‌شود.

این منتقد سینما اضافه کرد: انتظار می‌رود سینمای ما فیلم‌های ضد غربی بسازد؛ اما گاهی خودمان هم فیلم‌هایی نزدیک به رویکرد غرب می‌سازیم. یعنی عمدتاً فیلم‌های ایرانی امروز عقاید و باور‌ها و سبک زندگی خودمان را زیر سوال می‌برند. مثل فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» که فارابی سرمایه گذاری کرده و اخیراً طی لیستی که منتشر شده، یک میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است. فیلمی که تجلیل از جریان فتنه و جریان‌های غربی در کشور است. یا فیلم «پذیرایی ساده» یا «فروشنده» که مغایر با فرهنگ ما بودند یا فیلم‌های دیگری که سبک زندگی اسلامی ایرانی را به انواع مختلف زیر سوال می‌برند و خانواد‌ها را مورد اهانت قرار می‌دهند.

مستغاثی با تاکید بر اینکه یکسری موضوعات باید به گونه‌ای نهادینه شود که فیلمساز خود به صورت مستقل فیلم‌هایی با موضوع ظلم‌های آمریکایی‌ها بسازد، اظهار کرد: با وجود اینکه برخی کارگردانان همچون حاتمی کیا دغدغه‌مند کار می‌کنند، اما هنوز فضای غالب در سینمای ما شبه روشنفکری است. درواقع ما باید با سکولاریسم پنهان در سینما مبارزه کنیم.