5 نشانه که خبر از افسردگی می دهد

۱. نگرش منفی

داشتن نگرش منفی یکی از معمول‌ترین نشانه‌های افسردگی است. البته بدیهی است که همه کسانی که نگرش منفی دارند افسرده نیستند. بدبینی در افسردگی شامل یک احساس ناامیدی است که در آن فرد هرگونه امید را از هر چیزی که همیشه اتفاق می‌افتاد از دست می‌دهد. در این مسیر فرد زندگی را پوچ و بی معنی می‌داند و هر گونه فعالیتی از نظرش بی معنی می‌شود.

۲. تغییر الگوی خواب

افسردگی منجر به تغییر الگوهای خواب فرد می‌شود. بی خوابی تنها چیزی نیست که شما از آن رنج می برید. همانطور که ممکن است فرد دچار کمبود خواب شود، ممکن است تمایل زیادی به خوابیدن داشته باشد، زیرا اکثر اوقات هرگونه فعالیتی برای او بی معنی است. ممکن است فرد به جایی برسد که داروهای خواب هم روی او بی اثر باشند و مشکل همچنان ادامه پیدا کند و داروها کمک زیادی به او نکنند.

۳. تغییرات در اشتها

هنگامی که فرد دچار افسردگی شود تغییرات اشتهایی در او رخ خواهد داد. خیلی از وقت‌ها ممکن است گرسنگی برایشان مهم نباشد و لب به غذا نزنند و انگیزه خود را برای خوردن از دست بدهند. حتی اگر فرد احساس گرسنگی کند بعد از فکر کردن به خوردن غذا یک احساس ناراحت کننده به او دست می‌دهد و به همین دلیل به طرف آن نمی‌رود. مسئله دیگری که در مورد اشتها رخ می‌دهد بیش از حد خوردن فرد است.

در هنگام افسردگی ممکن است فرد به طرز وحشیانه‌ای اشتها پیدا کند. در هر دو مورد مشکلات گوارشی برای او به وجود می‌آید و وزن او به مقدار زیادی کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

۴. فکر خودکشی

احساس غم و اندوه، بدبینی و ناامیدی دلایلی برای از پایان دادن زندگی و از دادن اراده برای ادامه آن است. در این زمان فر فکر می‌کند بهترین راه پایان دادن به زندگی‌اش است. هنگامی که فرد به این مرحله رسید حتما باید با پزشک Doctor خود مشورت کند و او را در جریان افکارش بگذارد.

۵. احساس پوچی

افسردگی باعث می‌شود فرد احساس پوچی داشته باشد. این مشکل نوعی بی تفاوتی برای فرد به وجود می‌آورد که بسیار آزاردهنده است و به دنبال آن اضطراب و غم هم برای فرد به وجود می‌آید. پوچی ارتباط مستقیمی با ناامیدی و مرگ خلاقیت دارد. بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که از خلق و خو و احساس پوچی رنج می‌برند و می‌خواهند از شر آن خلاص شوند و به حالت عادی برگردند.

اغلب موارد، راه حل سریع که برای فرد انتخاب شده است ممکن است یک داروی ضد افسردگی باشد اما ممکن است اثرات جانبی دیگری داشته باشد و ممکن است فرد را به روش‌های مختلفی تحت تاثیر قرار دهد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟