بهترین زمان‌های سال برای سفر به دبی

فصل مناسب سفر به دبی

اینکه تصمیم بگیرید چه زمانی به دبی سفر کنید، کاملاً به سلیقه و برنامه شما در کنار بودجه سفر بستگی دارد. در این میان اگر قصد دارید از هوایی خنک و معتدل در سفر بهره ببرید، بهترین پیشنهاد این است که روزهای خنک پاییزی و زمستانی را برای سفر به این منطقه گرم جهان انتخاب کنید. اما درصورتی‌که می‌خواهید قیمت بلیط دبی ارزان‌تر باشد و سایر هزینه‌ها نیز کمتر تمام شود، بهتر است از سفر در روزهای پاییزی و زمستانی صرف‌نظر کنید.

برای توضیح بیشتر باید گفت که ترافیک و حجم مسافرت به دبی در پاییز و زمستان بیشتر است و علت آن هم به‌خاطر هوای معتدل و خنکی است که انتظار مسافران را می‌کشد؛ بنابراین با قیمت بیشتری باید اتاق رزرو کنید یا بلیط بخرید. همچنین تمام هزینه‌ها مانند هزینه غذا و رستوران، تفریحات آبی و... در این فصل بیشتر می‌شود؛ بنابراین فصل خوبی برای سفر ارزان به دبی نیست.

از سویی دیگر در فصل تابستان و اوج گرمای مردادماه، دبی گرمای زیادی را تجربه می‌کند. به همین دلیل افراد کمتری علاقه دارند که در این فصل به دبی سفر کنند. این موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های مختلف سفر مانند هزینه بلیط، هزینه رزرو اتاق در هتل، رستوران و... با کاهش محسوس و زیادی همراه باشد.

درعین‌حال در روزهای گرم تابستان و به‌ویژه در مردادماه که اوج گرما در دبی است، فستیوال‌های جذابی در این شهر برگزار می‌شود تا بتوانید با هزینه بسیار محدود از خرید محصولات باکیفیت لذت ببرید. البته برای کاهش خرج سفر در دبی راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را باهم مرور می‌کنیم.

فصل معمولی سفر به دبی

C:\Users\s62\OneDrive\تصاویر\burj-al-arab.jpg

بر اساس میزان هزینه‌ای که برای سفر به این شهر لوکس اماراتی در نظر می‌گیرید، زمان‌های سفر به آن در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود. این فصول شامل‌های سیزن، لو سیزن و فصل معمولی سفر است.

فصل معمولی سفر به دبی با اصطلاح انگلیسی  Shoulder season شناخته می‌شود که در واقع ماه‌های پر از مسافر و شلوغ نیست؛ اما خلوتی لو سیزن low season هم ندارد. به عبارتی دیگر ماه‌های سپتامبر تا نوامبر برابر با شهریور تا آبان‌ماه و مارچ تا اواسط می یا به عبارتی از اسفند تا اواسط اردیبهشت به‌عنوان فصل معمولی سفر به دبی نام‌گذاری می‌شود.

در این ماه‌ها، دبی پر از مسافر نیست و به همین دلیل قیمت هتل‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری دبی کمی پایین‌تر از حد معمول است. البته یادتان باشد برای رفتن به کویر و تورهای سافاری دبی، ماه‌های ذکرشده چندان گزینه مناسبی نیستند.

بااین‌حال در ماه‌ها نامبرده می‌توانید در سواحل دبی شنا کنید، به مراکز خرید بزرگ بروید، موزه‌ها و فضاها و اماکن تاریخی دبی را ببینید. از سویی دیگر نگران تهویه و هوای دبی در این زمان‌ها نباشید؛ زیرا مراکز خرید، رستوران‌ها، موزه‌های دبی همگی از تهویه مناسب برخوردارند و احساس گرما نخواهید کرد. علاوه‌برآن در شب برای دیدن محله‌های قدیمی بروید و بازار سنتی دبی را از نزدیک ببینید.

لو سیزن در سفر به دبی

C:\Users\s62\OneDrive\تصاویر\دلایل-سفر-به-دبی-در-تابستان.jpg

اگر به دنبال آن هستید که فصل ارزانی را برای سفر به شهر لوکس اماراتی انتخاب کنید، بهترین پیشنهاد، بستن چمدان‌ها در مرداد و شهریورماه است. در این ماه‌ها و همچنین از ژوئن تا اواسط سپتامبر با عنوان لو سیزن شناخته می‌شود. به عبارتی دیگر به‌خاطر گرمای شدید هوا، ارزان‌ترین فصل سفر به دبی است. در این فصل قیمت هتل‌ها و بلیط پرواز نیز در کمترین حالت خود است و ماشین‌ها و وسایل حمل‌ونقل با قیمت کمتری شما را به مقصد می‌رسانند. البته حتماً مراقب باشید که وسایل نقلیه‌ای را برای گشت‌وگذار انتخاب کنید که کولر دار باشند.

در طول شب نیز می‌توانید تا حدودی از گرما و شرجی هوا دور باشید و در این فرصت از برج خلیفه و برج عربی دبی دیدن کنید.

ارزان‌ترین ماه سفر به دبی

شاید تصور کنید که فقط روزهای گرم مرداد و شهریورماه بهترین زمان برای سفر ارزان به دبی است؛ درحالی‌که اینطور نیست. حتماً برای شما هم جالب خواهد بود اگر بدانید که ارزان‌ترین ماه سفر به دبی در ماه رمضان است. در این موقع از سال امکان نوشیدن و غذاخوردن در ملاء عام ندارید؛ اما هتل‌ها ارزان‌ترین قیمت را دارند و می‌توانید تفریحات مختلف آبی و ورزشی را با قیمت محدود انجام دهید و لذت ببرید.

از سویی دیگر اگر ماه رمضان مصادف با روزهای آخر زمستان باشد؛ حتماً جذابیت این سفر دوچندان خواهد شد؛ زیرا در کنار هزینه بسیار کم برای سفر از هوای خوب و خنک نیز بهره خواهید بود.

شما چه زمانی را برای سفر به دبی انتخاب می‌کنید؟

آیا این خبر مفید بود؟