خواص اسموتی شاتوت

به گزارش رکنا، شاتوت یک میوه پرخاصیت با قند طبیعی است؛ ازاین‌رو کالری اسموتی شاتوت بسیار اندک است. اسموتی شاتوت در کنار طعم شیرین و لذیذ، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. از جمله خواص اسموتی شاتوت این نوشیدنی بسیار لذیذ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص اسموتی شاتوت

ضد اکسیدان قوی:

شاتوت دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند فلوونوئیدها و ویتامین C است؛ ازاین‌رو بدن را در مقابل آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد مقاوم می‌کند.

    تقویت سیستم ایمنی:

شاتوت منبعی سرشار از ویتامین‌های موردنیاز بدن مانند ویتامین C و ویتامین A است. پس نوشیدنی که حاوی شاتوت باشد به تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کرده و قدرت مقابله بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

    حفظ سلامت قلب:

شاتوت حاوی فیبرهای قابل‌حل و کاهنده کلسترول است؛ بنابراین در صورت مصرف منظم شاتوت یا اسموتی آن، می‌توان کلسترول خون را کنترل کرده و کاهش داد و همچنین به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کرد.

    حفظ سلامت پوست:

ویتامین C موجود در شاتوت در فرایند کلاژن‌سازی نقشی مؤثر دارد و با توجه به اهمیت کلاژن در ساختار پوست، مصرف اسموتی شاتوت تا حد زیادی به کاهش علائم پیری و بهبود سلامت پوست کمک می‌کند.

    بهبود هضم:

فیبرهای موجود در شاتوت می‌تواند به بهبود هضم کمک کرده و مشکلات مربوط به یبوست را کاهش دهد.

    افزایش انرژی:

این نوشیدنی شیرین، حاوی مقادیر زیادی قند طبیعی است. پس نوشیدن یک گیلاس اسموتی شاتوت در آغاز روز، انرژی شما برای انجام کارهای روزمره را تأمین می‌کند.

    کاهش التهاب:

شاتوت می‌تواند به علت مواد ضدالتهابی خود، برای کاهش التهاب‌های مانند آرتریت و بیماری‌های التهابی مفاصل مفید باشد.

اگر دوست دارید لاغر شوید و به‌تناسب اندام برسید و درعین‌حال از همه فواید اسموتی شاتوت بهره‌مند شوید با درست‌کردن اسموتی شاتوت رژیمی، زیبایی‌اندام و سلامتی را به خود هدیه دهید.

کدخبر: 970122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟