نارنگی و پوست آن را دست کم نگیرید + طرز تهیه دمنوش پوست نارنگی

به گزارش رکنا، نارنگی خودش شفاست، پوستش دواست. پس دور ریختن حتی پوست نارنگی هم غیر منطقی است. کمی درباره نارنگی بیشتر بدانیم.

نارنگی میوه معجزه آسای پاییز است که اگر رژیم دارید و می خواهید وزن تان پایین بیاید می توانید روی نارنگی حساب کنید. میوه ای که کالری خیلی کمی دارد و فیبر فوق العاده بالا و نمی گذارد در طول روز گرسنه شوید.

نارنگی خیلی خوشمزه است. اگر کبد چرب دارید و حرارت کبدتان بالاست روی نارنگی حساب باز کنید. اگر خواب تان بد است و صبح که بیدار می شوید انگار یک کامیون از رویتان رد شده روی نارنگی حساب کنید. شب قبل از خواب یک عدد نارنگی بخورید. به مرور زمان هم کیفیت خواب تان بالاتر می رود و هم اینکه خستگی صبحگاهی تان را دیگر ندارید.

نارنگی از مرکباتی است که ویتامین ث دارد و منیزیم و پتاسیم که برای بدن لازم است. همچنین ویتامین های گروه ب در نارنگی یافت می شود.

نارنگی از بهترین منابع بتاکریپتوزانتین است که یک آنتی اکسیدان مهم بوده و در بدن به ویتامین آ تبدیل می شود و برای پوست و مو عالی است که در میوه های نارنجی رنگ بیشتر پیدا می شود.

مادرانی که فرزند کوچک دارند که به مدرسه می رود حتما به عنوان تغذیه زنگ تفریح نارنگی برایشان بگذارند. چون فسفر بالایی دارد و باعث افزایش سطح ضریب هوشی شان می شود. حتی خوردن نارنگی در افزایش قد فرزندان موثر است.

فایده نارنگی برای افراد درگیر دیابت

باید بگوییم که یکی از بهترین میوه ها برای دیابتی ها نارنگی است. همچنین افرادی که سندرم روده تحریک پذیر دارند می توانند با مصرف نارنگی این میوه خوشمزه پاییزی مشکل شان را حل کنند.

همچنین نارنگی می تواند استرس تان را کم کند و سطح هورمون کورتیزول را پایین بیاورد. کورتیزول همان هورمونی است که بدن را به جذب چربی تشویق می کند؛ پس قدر این میوه را بدانید و آگاهانه از آن استفاده کنید.

و اما پوست نارنگی؛ پوست نارنگی یک منبع عالی برای کاروتنوئیدها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست. آنتی اکسیدان پوست نارنگی 20 برابر خود نارنگی است. پس دور ریختن آن واقعا غیر منطقی است. یک دمنوش خیلی ساده را می توانی با پوست نارنگی درست کنی که نحوه درست کردن و مصرف آن به شرح زیر است؛

طرز تهیه دمنوش پوست نارنگی

پوست یک عدد نارنگی متوسط (قبلش تمیز شسته شود )+ یک بند انگشت زنجبیل تازه رنده شده (یا نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل)+ 2 لیوان آب جوش را در کتری بریزید؛ باید 15 دقیقه دم بکشد.

به عنوان میان وعده از آن استفاده کنید.

کدخبر: 1048855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی