گران ترین گوسفند را ببینید + عکس

به گزارش رکنا، هرچه گوسفند قره گل کوچکتر باشد پشم بهتری تولید می‌کند و مرغوب ترین پشم این گوسفند متعلق به جنین این گوسفند است که فرهای ریزی دارد و معمولا با آن کلاه‌های بسیار با ارزش برای سیاستمداران و ثروتمندان تولید می‌شود.

گرانترین گوسفند

گوسفند قَره‌گُل یا قَراقول یا کاراکول (به نام قوراکول، شهری در منطقه بخارا در ازبکستان) نژادی از گوسفندان دم چاق اهلی است که منشا آن آسیای مرکزی است. برخی شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که گوسفندان قره‌گُل از ۱۴۰۰ قبل از میلاد به طور مداوم در آنجا پرورش یافته است. در زبان ترکی «قره» به معنای سیاه و «گؤل» به معنای دریاچه است.

قره گل

گوسفندان قره‌گُل که از مناطق بیابانی آسیای مرکزی می‌آیند به دلیل توانایی خود در علوفه جویی و رشد در شرایط زندگی بسیار سخت مشهور هستند. آنها می‌توانند در شرایط خشکسالی شدید زنده بمانند، زیرا ذخایری را به عنوان چربی در دم خود ذخیره می‌کنند.

عکس از قره گل

از پشم این گوسفند کلاه پوستین، پوستینچه و بالاپوش ساخته می‌شود. این پوست پس از پسته، بزرگترین منبع درآمد افغانستان است که عمده خریداران آن انگلیس، دانمارک، فنلاند و چین هستند. از پوست قره گؤل به ۶ طریق کلاه ساخته می‌شود؛ که هرکدام نماینده فرهنگ خاستگاه خود هستند. حامد کرزای رئیس‌جمهور سابق افغانستان اغلب کلاه قره‌گل به سر می‌گذاشت.

پشم قره گل

گوسفند قره‌گل یک نژاد چند منظوره است که برای شیر، گوشت، پوست و پشم نگهداری می‌شود. به عنوان یک نژاد دم چاق، گوشتی متمایز دارند. بسیاری از قره‌گل‌های بزرگسال پوشش دو لایه دارند. در این حالت، اسپینر‌ها مو‌های درشت محافظ را از پوشش بیرونی جدا می‌کنند. قره‌گل الیاف نسبتاً درشتی دارد که برای لباس‌های بیرون، فرش و نمد استفاده می‌شود. 

منبع: فرادید

کدخبر: 1046212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی