مخلوط پلویی رو اینطوری درست کن + فیلم

به گزارش رکنا، از خواص ماش غافل نشید، ماش از حبوباتی است که کلی فایده داره و متاسفانه کمتر استفاده میشه. این بار این ترکیب پلوی مخلوطی رو با مرغ درست کردم. طرز تهیه مخلوط پلویی یا طرز تهیه ماش پلو به شرح زیر است؛

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر

ماش ۱ پیمانه

برنج ۲ پیمانه

سینه مرغ ۱ عدد

پیاز ۲ عدد

سیر ۱ حبه (یا پودر سیر)

گوجه فرنگی ۲ عدد

نمک و فلفل و زردچوبه و پودر کاری به میزان لازم

زعفران به میزان لازم

طرز تهیه:

برنج رو شستم و گذاشتم خیس بخوره.

ماش رو شستم و مقداری آب ریختم، ماش زود می پزه؛ به خاطر همین کمتر گذاشتم خیس بخوره، حواستون باشه زود له میشه. روی حرارت گذاشتم بمونه و بپزه و در آخر هیچ آبی نمونه.

گوشت مرغ رو با پیاز و نمک و زردچوبه و فلفل کمی تفت دادم و آب ریختم و گذاشتم بپزه. بعد از پخت از آب مرغ کمی نگه داشتم که کنار غذام داشته باشم. گوشت مرغ رو هم ریش ریش کردم.

یک عدد پیاز رو خرد کردم و با مقداری روغن تفت دادم، گوشت مرغ رو هم اضافه کردم و سیر (یا پودر سیر) هم ریختم و تفت دادم. نمک و زردچوبه و فلفل و پودر کاری و زعفران هم ریختم. گوجه فرنگی رو رنده کردم و اضافه کردم و وقتی مواد با هم ترکیب شد از حرارت برداشتم.

برنج رو داخل آب جوش ریختم و وقتی نیم پز شد آبکش کردم. ته دیگ دلخواه قرار دادم و ماش و برنج رو ترکیب کردم و در قابلمه لابه لا از برنج و ماش و مواد مرغی ریختم و در آخر روش زعفران ریختم و در قابلمه رو با دم کنی گذاشتم و روی حرارت کم اجازه دادم دم بکشه. وقتی دم کشید روغن داغ ریختم و ترکیب کردم. در دیس کشیدم و روش زرشک و کشمش تفت داده شده ریختم.

کدخبر: 1040732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
فریماه تاجیک پور
آیا این خبر مفید بود؟