حاج هاشم سلیمی آشتیانی خیر نیکوکار آسمانی شد + پیام تسلیت وزرا

به گزارش رکنا، حاج هاشم سلیمی آشتیانی ، خیر نیکوکاری که با خدمات و کمک‌های خود به بیمارستان‌ها، به‌ویژه بیمارستان ضیائیان، نامی ماندگار از خود به جا گذاشت، در صبح جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ در بیمارستان شریعتی تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان ضیائیان، با نهایت تأسف و تأثر، درگذشت حاج هاشم سلیمی آشتیانی، یکی از خیرین گرانقدر و نیکوکار که با کمک‌های بی‌دریغ خود به بیمارستان‌ها، از جمله بیمارستان ضیائیان، خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده‌اند، را به اطلاع می‌رسانیم؛ حاج هاشم سلیمی آشتیانی که با ساخت بخش‌هایی همچون اورژانس، CCU و ICU2 در بیمارستان ضیائیان نقش بسزایی در بهبود خدمات درمانی این مرکز ایفا کردند، بامداد روز جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ پس از گذشت یک دوره بیماری در بیمارستان شریعتی دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان روز دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ از حسینیه فاطمیون واقع در خیابان مجاهدین اسلام، نرسیده به چهارراه آبسردار، آغاز و سپس در بهشت زهرا (س) قطعه ۷۶ انجام شد. همچنین مراسم ختم وی روز سه‌شنبه ۶ شهریور از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در حسینیه انصارالحسین (ع) واقع در بزرگراه محتلانی - پل ری برگزار می‌شود.

هاشم سلیمی‌ آشتیانی، از پیشکسوتان جامعه خیرین مدرسه ساز و مجمع خیرین سلامت کشور، صبح روز 2 شهریورماه به دلیل بیماری سرطان خون در سن 66 سالگی درگذشت. وزرای آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس دفتر رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت وی را تسلیت گفتند.

هاشم سلیمی آشتیانی از اعضای جامعه خیرین مدرسه‎ساز، مجمع خیرین سلامت، جامعه خیرین مسجدساز  و انجمن خیرین مسکن‌ساز  و مؤسس انجمن خیرین حامیان دانش‌آموزان استثنایی کشور صبح امروز به دلیل ابتلا به سرطان خون در ۶۶سالگی در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.

مرحوم سلیمی‌ آشتیانی علاوه بر حضور مؤثر و مستمر در  حوزه خیرین سلامت کشور و تجهیز و بازسازی بیمارستان‌های مختلف، بیش از ۲۰  باب مدرسه خیری را احداث و اهدا کرد و در ساخت بیش از ۲۰۰ مدرسه خیری نقش  اساسی و اصلی را به‌عهده گرفت.

این خیّر پر تلاش معتقد بود: فرصت‌های دنیا زودگذر است و باید آن‌ها را درک کرد و مغتنم شمرد، نباید فراموش کرد که ناگهان چقدر زود، دیر می‌شود. وی همواره اعتقاد داشت: هر که از پول بگذرد، می تواند از پُل نیز عبور کند. اگر کسی برای خدا خرج کند، خداوند نیز برای او ضرب می کند و همه چیز چند برابر می شود.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت رحلت خیّر مدرسه‌ساز، هاشم سلیمی آشتیانی پیامی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

آسمانی‌شدن خیّر اندیشمند، صدیق ارجمند و گرانمایه، زنده‌یاد مرحوم مغفور هاشم سلیمی آشتیانی از بنیانگذاران جامعه خیرین مدرسه‌ساز و خیرین سلامت کشور و  پدر مهربان مدرسه‌سازی،  یار و همراه دیرین خیرین و نیکوکاران، موجب اندوه و  تاسف گردید.

باور  از دست رفتن نیکوکاری مردم‌دوست و وطن‌پرست، سخت است او که چراغ امید و شوق به زندگی را در فرزندان این مرز و بوم برافروخت، او که در مدیریت و  اجرا، مرد میدان‌های سخت و بزرگ بود و در همدلی با مردم و خیرین سنگ صبوری مهربان و با صلابت. با پذیرش اراده و مشیت الهی، این ضایعه تلخ و غم بار را  به بیت مکرم آن مرحوم، دوستان و یارانش، بخصوص جامعه فخیمه خیرین مدرسه‌ساز تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خالق متعال علو درجات برای آن یار سفرکرده و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت دارم.»

پیام تسلیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 

احمد میدری؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی درگذشت هاشم سلیمی آشتیانی را تسلیت گفت:                            

«بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون

روح بلند و ملکوتی حاج «هاشم سلیمی آشتیانی»، بزرگمرد خیّر عرصه‌های مدرسه‌سازی و سلامت به ملکوت اعلا پیوست.

 نام زنده‌یاد سلیمی آشتیانی، با بیش از سه دهه فعالیت مستمر و شبانه‌روزی در عرصه‌های مختلف خیر از جمله مدرسه‌سازی و سلامت و بهزیستی در اقصی نقاط کشور  به‌جای مانده و او با کوله‌باری پر بار از برکات و خیراتی که برجای گذاشت سربلند و سرافراز و سبکبال به دیدار معشوق شتافت.

 این چهره ماندگار نیکوکار که سالیان عمرش با عشق به ائمه اطهار (ع) و  خدمتگزاری به اهل بیت (س) طی شد، سرانجام در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا به ملکوت اعلی پیوست.

از خداوند متعال آمرزش بیکران برای ایشان و برای خانواده محترم ایشان صبر مسئلت دارم.

روحش شاد و راهش پر راهرو باد»

 پیام تسلیت رئیس دفتر رئیس‌جمهور    

محسن حاجی میرزایی؛ رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز در پیامی ارتحال سلیمی آشتیانی را تسلیت گفت:

«وَ بَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

خبر اندوهناک آسمانی‌شدن چهره ماندگار و خیّر نیکوکار و وارسته عرصه مدرسه‌سازی، «جناب آقای هاشم سلیمی آشتیانی» موجب تأثر و تألم خاطر فراوان اینجانب شد.

گنجینه‌ وجود خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار آموزش ‌وپرورش، خیر کثیری است که همواره آثار و برکات زیادی برای نظام تعلیم و تربیت و میهن عزیزمان داشته است. بی‌شک تلاش‌های خالصانه و خدمات شایسته و ماندگار زنده‌یاد سلیمی در ساخت بیش از ۲۰ مدرسه و یاری ساخت ۲۰۰ مدرسه خیرساز، اقدامی کم‌نظیر و باقیات‌الصالحاتی است که هیچ‌گاه از خاطر نخواهد زدود و ثمرات، خیرات و آثار اخروی فراوانی برای وی در پی خواهد داشت.

ضمن ابراز همدردی، این ضایعه بزرگ را به خانواده بزرگ آموزش و پرورش، خیرین مدرسه‌ساز کشور و خانواده معزز و معزای این فقید سعید، تسلیت می‌گویم و از خداوند رحمان برای آن مرحوم، رحمت واسعه و غفران الهی مسئلت می‌نمایم.

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو»    

کدخبر: 1034211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟