افتتاح نمایشگاه ماکت‌ های نفیس خودروهای تاریخی

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران وابسته به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری کلوپ رسمی ماکت‌های کلکسیونی ایران، نمایشگاه موقت ماکت‌های نفیس و ارزشمند خودروهای تاریخی را راه‌اندازی کرد.

نمایشگاه ماکت‌ های نفیس خودروهای تاریخی امروز پنجشنبه- یکم شهریور- که در تقویم فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی FIVA به عنوان روز جوانان ثبت شده است، در محل موزه خودروهای تاریخی ایران گشایش یافت.

نمایشگاه ماکت_های نفیس خودروهای تاریخی عکس

در این نمایشگاه که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، حدود ۶۰ قطعه ماکت ارزشمند، خاص و دست ساز از انواع خودروهای قدیمی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

ماکت بنز مدل ۱۸۸۶ - نخستین خودرو تولید شده در دنیا- که با مقیاس یک دهم ساخته شده و یکی از خاص‌ترین و ارزشمندترین ماکت‌های دنیا به شمار می‌رود، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است.

از دیگر ماکت‌های خاص و ارزشمند این مجموعه می‌توان به ماکت خودرو فورد مدل ۱۸۹۶ اشاره کرد که با مقیاس یک ششم و با دست ساخته شده است.

نمایشگاه ماکت_های نفیس خودروهای تاریخی

بدنه برخی ماکت‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه توسط راننده این خودروها امضاء شده‌اند و همین امر بر ارزش مادی و معنوی این ماکت‌ها افزوده است.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، از ماکت دست‌ساز خودرو مرسدس بنز تاریخی که از آن در سریال خاطره انگیز هزاردستان استفاده شده بود، رونمایی شد.

عکس نمایشگاه ماکت_های نفیس خودروهای تاریخی

علاقه‌مندان به حوزه اتومبیلرانی و خودروهای تاریخی می‌توانند برای بازدید از این مجموعه به نشانی کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص تهران- کرج، نبش کوچه ۲۵، موزه خودروهای تاریخی ایران مراجعه کنند.

کدخبر: 1032773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟