طرز تهیه کباب بادمجان + فیلم

به گزارش رکنا، طرز تهیه کباب بادمجان به شرح زیر است؛

ابتدا بادمجان رو هم که معمولا مقدارش دو برابر مقدار گوجه در این غذاست قبلا سرخ کردیم و کنار گذاشتیم.

چند تا گوجه بسته به اندازشون اگه متوسط بود دو نیم و اگه بزرگ بود چهار قسمت میکنیم. نمک و فلفل و کمی دارچین میزنیم و کنار میذاریم.

یه پیاز متوسط رو هم رنده ریز میزنیم و کنار میذاریم.

بعد گردوی آسیاب شده، یه قاشق رب گوجه، یه قاشق رب انار که مقدارش بستگی به ترش بودن رب داره، نمک و فلفل و کمی از سبزی محلی رو با هم مخلوط میکنیم و البته با آب سرد این مخلوط رو رقیق میکنیم و میذاریم کنار.

حالا میریم سراغ پخت این غذا؛

 ابتدا گوجه ها رو در روغن تفت میدیم، گوجه ها نباید وارفته و شل بشن؛ فقط باید کمی سرخ بشن تا از خامی دربیان، وقتی سرخ شدن از روغن خارج میکنیم و پیاز رو توی روغن میریزیم و تا حدی که پیازها نرم بشن تفت میدیم.

بعدش مخلوط سس رو به پیازها اضافه میکنیم و در ماهیتابه رو میذاریم، البته خیلی زود به زود هم میزنیم تا ته نگیره، وقتی از حالت آبکی دراومد ولی خیلی غلیظ نشد نمک اون رو تست میکنیم و بعدش بادمجان های سرخ شده رو یه طرف ماهیتابه می چینیم داخل مواد سس گردویی و گوجه ها رو طرف دیگش و زیرش رو کم میکنیم تا همراه با اینکه مواد به خورد بادمجان و گوجه میره کمی هم غلیظ تر بشه.

در تمام طول پخت این غذا زیرش باید کم باشه

نوش جانتون

و یه مورد دیگه اینکه اگه گوجه خیلی دوست ندارید می تونید اصلا گوجه نریزید، من فقط آخرش یه گوجه رو ورقه ای میکنم و تفت میدم و وقتی غذام جا افتاد روی غذا حالت تزئین میذارم چون این غذا کلا با بادمجون خیلی خوشمزست.

کدخبر: 1023974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سیمین جمالی
آیا این خبر مفید بود؟