هشدار برای مصرف داروهای هورمونی دامی در بدنسازی

یکی از مهم‌ترین دسته داروهایی که بین ورزشکاران سوءمصرف می‌شود، استروئیدهای آنابولیزان است. این داروها، مشتقات هورمون‌ مردانه یا تستوسترون است که متخصصان، برای درمان کمبود هورمون مذکور یا مشکلات خونی و ...تجویز می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه اخیرا مشاهده شده است، داروهای هورمونی دامی که برای پرورش عضلات دام به ویژه اسب های مسابقه کاربرددارد، از طریق افراد غیر مسئول و سودجو در میان جوانانی که در ورزش Sport بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می‌کنند، توزیع می‌شود.

وی ضمن بالا دانستن خطرات و عوارض این داروها گفت: با مصرف این داروها آسیب‌ها به دو برابر افزایش می‌یابد.

به منش توضیح داد: از آن جا که در تولید داروهای دامی، بسیاری از الزاماتی که در تولید داروهای انسانی باید رعایت شود، وجود ندارد، تزریق داروی دامی احتمال مرگ را نیز به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه داروی دامی با مشخصات استفاده در حیوان تهیه و از طریق داروخانه های دامی و با نظر دامپزشک توزیع می‌شود، تصریح کرد: توزیع این دارو به روش های دیگر همگی قاچاق Contraband محسوب می‌شود و همین امر خطرات مصرف این داروها را بیش از پیش خواهد کرد.

وی در پایان با ابراز تاسف از اینکه در مواردی، فرد مصرف کننده، با علم کامل به دامی بودن دارو و عوارض بالقوه مصرف آن، باز هم اصرار دارد داروی دامی مصرف کند، نسبت به انجام چنین کارهای خطرناکی هشدار داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 269092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟