مزایای استفاده از آمپول ویتامین B12

کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به ابتلا به بیماری های عصبی و قلبی و عروقی شود و خطات زیادی برای زنان باردار ایجاد می کند. بدن انسان از طریق مصرف گوشت و لبنیات و فرآورده های حیوانی این ویتامین را جذب می کند. اما، تحت شرایطی ممکن است فرد به دلیل رژیم گیاهخواری و یا سوء تغذیه ویتامین B 12 کافی به بدن خود نرساند. در چنین شرایطی برای جلوگیری از ایجاد عوارض تغذیه ی ناسالم نیاز به مصرف مکمل هایی از جمله قرص یا آمپول ویتامین B12 وجود دارد.
ویتامین ب 12 چه عملکردی در بدن دارد ؟
ویتامین ب یکی از ویتامین های اساسی برای سوخت و ساز و تعادل هورمونی بدن است. سخت گلبول های قرمز خون، سنتز DNA و RNA، ساخت پوشش عصبی، رشد جنین در دوران بارداری همه به ویتامین ب 12 نیاز دارند.
تزریق آمپول ویتامین B12 برای افزایش سریع سطح این ویتامین در بدن افراد استفاده می شود که البته مزایا و معایبی دارد:
مزایای استفاده از آمپول ویتامین B12
تحقیقات نشان داده اند که مصرف مکمل های خوراکی به مقدار زیاد 1000 تا 2000 میکروگرم در روز می تواند با مکمل تزریقی برابری کند.
آمپول ویتامین B12 می تواند به کاهش افسردگی و جنون خلقی کمک کند. به ویژه در سالمندان علاوه بر بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی، داشتن حافظه و عملکرد فکری بهتر را نیز به دنبال دارد.
تزریق آمپول ویتامین B12 با درمان کم خونی، کمک به تبدیل مواد مغذی تولید کراتین و کاهش ضعف عضلانی، کمک به سوخت و ساز بدن و تنظیم تولید هورمون، اشتهای بهتر، خواب بهتر و عملکرد ورزشی بهتر را به دنبال دارد. برخی ادعا می کنند اثرات ویتامین B12 روی پوست، مو و ناخن نیز بسیار است.
خطرات و مشکلات تزریق آمپول ویتامین B12
مشکلات جذب: حتی اگر دوز بالایی از ویتامین B 12 به بدن فردی تزریق شود، به این معنی نیست که بدن او توانایی جذب تمام ویتامین دریافت شده را دارد.
تداخل دارویی: مقادیر خیلی زیاد ویتامین B 12 می تواند با برخی داروها نظیر آنتی بیوتیک و داروهای دیابت تداخل داشته باشد. البته چون ویتامین B 12 محلول در آب است مقدار زیادی آن دفع خواهد شد.
عدم کنترل کمبود ویتامین با تزریق آمپول ویتامین B12: تزریق آمپول به صورت ناگهانی می تواند سطح ویتامین بدن را افزایش دهد و پس از آن دوباره افت ایجاد می شود و در واقع جذب بدن را درمان نمی کند. از این جهت مصرف مکمل خوراکی به صورت روزانه نسبت به تزریق آمپول با فواصل طولانی ارجح است.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 288581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟