ورود دستگاه قضایی به موضوع زمین خواری در دزفول

به گزارش رکنا از خوزستان؛ محمد شفیعی زاده در گفت‌وگوی رسانه ای با تاکید بر اینکه آزادسازی اراضی دولتی و ملی تصرف شده در این شهرستان بی وقفه ادامه دارد، بیان کرد: عمده زمین‌های رفع تصرف شده در چارچوب قوانین و مقررات اجرایی در اختیار متقاضیان طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به آخرین اجرای حکم قضایی رفع تصرف زمین‌های ملی در دزفول افزود: رفع تصرف از ۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان دزفول طی سه فقره حکم قضایی با همکاری دستگاه قضایی، یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای فراجا در روزهای اخیر انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول بیان کرد: اراضی آزاد شده اخیر در مناطق شهیون و سیاه منصور از توابع شهرستان دزفول واقع شده‌اند که در سال گذشته مورد تصرف و کشت قرار گرفتند.

وی افزود: این تصرفات اراضی طی عملیات گشت و مراقبت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی شد که پس از تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده حقوقی برای متخلفان به مراجع قضایی ارسال شده است.

شفیعی زاده گفت:احکام قضایی اداره منابع طبیعی دزفول مبنی بر رفع تصرف اراضی و پرداخت خسارت وارده به اراضی ملی با پیگیری‌های مستمر واحد حقوقی صادر شده است.

شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است.

کدخبر: 1051452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟