تحت پوشش قرار دادن مادران باردار و شیرده مبتلا به سوء تغذیه در برنامه حمایتی معیشتی

به گزارش رکنا، دکتر روح الله شکری از تحت پوشش قرار دادن مادران باردار و شیرده نیازمند و مبتلا به سوء تغذیه مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در برنامه حمایتی معیشتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح شهرستان آبادان و روستاهای تابعه خبر داد.

دکتر روح الله شکری رئیس مرکز بهداشت آبادان اظهار نمود: برنامه حمایتی مادران باردار و شیرده با همکاری مرکز بهداشت آبادان و کمیته امداد امام خمینی (ره) آبادان و اروند کنار اجرا می شود، در این برنامه مادر باردار از ابتدای بارداری تا 24 ماهگی کودک  باصلاحیت سنجی سیستم بهداشتی و استحقاق سنجی کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت حمایت قرار می گیرند.

دکتر شکری افزود: سلامت مادران باردار، شیرده و ارتقاء تغذیه آن‌ها یکی از اولویت‌های اصلی ما در سیستم بهداشت است که واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت آبادان در شش ماه اول سال 1403 موفق به شناسایی 475 مادر باردار و شیرده نیازمند شده است.

این مقام مسئول در حوزه سلامت در پایان یادآور شد: هدف ما از اجرای این برنامه پیشگیری از مشکلات تغذیه‌ای و ارتقاء سلامت مادر و جنین است، این طرح نمونه‌ای از تعهد ما به سلامت جامعه است و امیدواریم در آینده نیز با ادامه چنین برنامه‌هایی، سطح سلامت عمومی مادران باردار بهبود یابد.

علی رنجکش

کدخبر: 1051192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟