آمار وحشتناک سگ گزیدگی در دزفول/جولان سگ های بلاصاحب کار دست مردم داد!

به گزارش رکنا از خوزستان؛ محمدعلی شفیعی‌نیا روز پنجشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافته و واکسیناسیون همه این افراد طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام شده است.

وی بر ضرورت رعایت توصیه‌های پیشگیری از حیوان گزیدگی تاکید و اظهارکرد: هاری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و در صورت ابتلا ۱۰۰ درصد کشنده است.

رییس مرکز بهداشت دزفول گفت: جلوگیری از نزدیک شدن به سگ‌های بی‌صاحب، خودداری از دویدن در مقابل سگ و سگ‌سانان، دوری از سگ‌هایی دارای رفتارهایی چون صدای پارس خشن، ریزش آب از دهان، پرهیز از آزار و اذیت سگ در حال خواب یا غذا خوردن، اجتناب از نزدیک شدن به حیوانات ماده شیرده و دارای بچه از نکاتی است که در پیشگیری از حیوان گزیدگی اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: مرکز گزش شهرستان دزفول در بخش اورژانس بیمارستان بزرگ قرار دارد و به شهروندان توصیه می‌شود هر نوع حیوان گزیدگی را مهم تلقی کنند و برای درمان، واکسیناسیون و سایر مراقبت‌ها به این مرکز مراجعه کنند.

شفیعی‌نیا افزود: این مرکز توسط پرسنل واحد پیشگیری از بیماری های واگیردار مرکز بهداشت دزفول به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

رییس مرکز بهداشت دزفول به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از تجمع و ازدیاد سگ‌های پرسه زن و بی‌صاحب، از غذا دادن به سگ‌ها پرهیز کنند.

کدخبر: 1050135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟