آمار شوکه کننده بیماران دیابتی در دزفول اعلام شد!

به گزارش رکنا از خوزستان؛ محمدعلی شفیعی‌نیا روز یکشنبه در گفت‌وگوی رسانه ای بیان کرد: دیابت یک بیماری غیر واگیر ومزمن است که عوامل مختلفی مانند ژنتیک، کم تحرکی، چاقی و تغذیه نامناسب در ایجاد آن دخیل است.

وی با بیان اینکه دیابت با خودمراقبتی و سبک زندگی سالم قابل پیشگیری است و می‌توان ابتلا به آن را به تاخیر انداخت، افزود: بی‌توجهی به این مراقبت‌ها، عوارض جبران ناپذیری را برای مبتلایان به دنبال دارد.

رییس مرکز بهداشت دزفول بر لزوم مراجعه منظم بیماران به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت برای دریافت به موقع مراقبت‌های بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: مدیریت نامطلوب میزان قندخون باعث آسیب به دستگاه‌های مختلف بدن می‌شود و فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های مغزی، بیماری‌های چشمی، نارسایی کلیه و زخم و قطع پای دیابتی قرار خواهد داد.

وی افزود: بیماران دیابتی علاوه بر دریافت مراقبت‌های مرکز بهداشت دزفول به منظور دریافت خدمات تخصصی از جمله مراقبت‌های چشم پزشکی، قلبی عروقی و کلیوی نیز به سطح دوم درمان یعنی بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

شفیعی نیا تصریح کرد: بیماری دیابت یک بیماری قابل پیشگیری است که اتخاذ سبک زندگی سالم با فعالیت بدنی منظم، تغذیه مناسب، مدیریت استرس، پرهیز از مصرف دخانیات و الکل در پیشگیری از ابتلا به آن نقش بسیار موثری خواهد داشت.

کدخبر: 1038386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟