بدقولی مسئولان گندمکاران را کلافه کرد

به گزارش رکنا از خوزستان ؛ شهرستان شوش در بخش کشاورزی از شهرهای خوزستان پیشرو بوده و به عنوان قطب کشاورزی کشور به شمار می‌آید.

یکی از این ظرفیت‌های مهم  شوش، مربوط به بخش کشاورزی است و این شهرستان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی، خود کفا بوده و بسیاری از محصولات تولید شده این شهرستان در حوزه کشاورزی، علاوه بر تأمین نیاز خود به استان‌های مختلف کشور، صادر می‌شود.

گندم یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی کشور بوده که برای تولید و گسترش خودکفایی آن باید به صورت ویژه برنامه‌ریزی و با تشویق کشاورزان، شرایط را برای افزایش کشت این محصول را بیش از گذشته در کشور فراهم کرد.

کشاورزان شوشی با برداشت‌ محصول گندم خود همچنان چشم انتظار دولت و مسئولان سازمان‌های مربوطه برای پرداخت مطالبات خود هستند.

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌توجهی و بدقولی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه بودجه کشور نسبت به پرداخت پول گندم باعث گلایه کشاورزان از مسئولین شده است.

به گفته این مقام مسئول، گندم یکی از ۳۲ کالای اساسی است که توسط دولت به صورت تضمینی خریداری می‌شود و باید به پرداخت به موقع آن توجه شود، سال گذشته به دلیل افزایش نرخ خرید گندم مطالبات گندم‌کاران با تأخیر چندماهه پرداخت شد.

او می‌گوید: در بودجه سال ۱۴۰۳ در راستای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و به منظور حمایت از تولید محصولات داخلی و حفظ امنیت غذایی کشور، تأمین منابع و نقدینگی لازم برای خرید گندم و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد از محل بند هشت تبصره هشت و ظرفیت‌های آن همزمان با خرید تضمینی گندم تخصیص دهد و پرداخت کند.

نماینده مردم شوش و کرخه ادامه داد: پس از دریافت گندم از کشاورزان پرداخت بهای گندم خریداری شده انجام نشد، پیگیری‌های انجام شده از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشاورزی، بحث مطالبات کشاورزان در هیئت دولت را مطرح کرد، ضمن اینکه موضوع پرداخت از بحث هدف‌مندی یارانه‌ها خارج شده است و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده بودند که در اوایل خرداد برای کشاورزان پرداخت داشته باشد.

کعب عمیر گفت: کشاورزی بحث امنیت غذایی کشور است، کشاورز نیز هزینه‌های خاص خود را دارد و به هر دلیلی در پرداخت مطالبات سازمان برنامه و بودجه در تأمین منابع کوتاهی شده است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما کمک به کشاورز است، نمایندگان خوزستانی در کنار کشاورزان هستند، در بودجه برای پرداخت بهای گندم ردیف اعتباری در نظر گرفته شده و کوتاهی از طرف مجلس در این خصوص نیست، همه نمایندگان خوزستان پیگیر هستند تا سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود عمل کند.

نماینده مردم شوش و کرخه تاکید کرد: انتظار می رود دستگاه ها و مسئولان مربوطه هرچه سریعتر نسبت به پرداخت پول گندم کشاورزان اقدام کنند.

کدخبر: 1004215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟