آینده فوتبال خوزستان رو به نابودی است

به گزارش رکنا از خوزستان؛ میلاد حیدری، یکی دیگر از موضوعاتی که فوتبال خوزستان را دچار مشکلاتی کرده و باعث شده همچون گذشته بازیکنان شایسته کشف نشوند، این است که مربیان و باشگاهداران خصوصی از سوی هیچ نهادی حمایت نشده و نمی شوند.

این مربی فوتبال پایه تاکید کرد: این باشگاه ها هزینه‌های زیادی دارند و همین باعث می شود که برای تامین منابع مالی بیشتر تمایل به همکاری با خانواده‌های متمول داشته باشند و این نیز موجب می شود، استعداد فوتبالیست‌های قشر ضعیف از بین برو. پس نقش کسانی که وضعیت مالی آن ها بهتر است، در این فوتبال پررنگ‌تر می‌شود و مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه که یک مدرسه فوتبال حداقل ماهیانه هزینه‌های ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومانی دارد، گفت: این هزینه باید چگونه تامین شود و پاسخ این سوال ‌می تواند مسیر فوتبال را تغییر دهد. استان خوزستان حدود  ۱۰۰ تیم در رده پایه دارد و این تیم ها هزینه دارند. ضمن این که اجاره هر زمین حدود 2 میلیون تومان است و هزینه ورودی به مسابقات نیز بالای 20 میلیون تومان است.

حیدری عنوان کرد: در حال حاضر به فصل تابستان نزدیک می‌شویم و خانواده ها باید دقت کنند تا فرزندانشان را در هر مدرسه فوتبالی نگذارند. ابتدا برای فعالیت باید رزومه کاری افراد مشخص باشد و اگر مدرسه فوتبال به اسم کسی است باید دقت کنند تا حتما آن فرد در تمرینات حضور داشته باشد. 

وی بیان کرد: عده‌ای اعتقاد دارند که مدارس فوتبال تبدیل به دکان شده‌اند و به خاطر اینکه به سوددهی برسند تجارتخانه راه انداخته اند و این موضوع باعث شده است که مسیر استعدادیابی و کشف استعدادیابی اصیل تغییر یابد. متاسفانه خیلی از بازیکنان مستعد نادیده گرفته می‌شوند اما همان عده باید بدانند که مدیر یک باشگاه خصوصی هزینه‌های ماهیانه خود را چگونه تامین کند آیا پاسخی در مورد این سوال وجود دارد؟ آیا دولت، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، هیات فوتبال استان‌ها در این خصوص بسته‌های حمایتی برای این باشگاهداران اختصاص داده‌اند؟ خیر، پس یک باشگاه‌دار به تنها منبع درآمد خود یعنی خانواده‌های متمول چشم دوخته است و به اجبار برای تامین بخش زیادی از هزینه‌ها ممکن است به بازیکنانی که خانواده‌های متمول دارند، توجه خاص داشته باشد.

این مربی فعال در فوتبال پایه‌ خوزستان در ادامه گفت: فوتبال خوزستان در چند سال اخیر به دلایل مختلف از مسیر اصلی خود خارج شده است و وضعیت نامطلوبی را تجربه می‌کند و راه سخت و بسیار دشواری برای رسیدن به جایگاه اصلی خود پیش رو دارد. مهمترین مشکلی که در حال حاضر گریبانگیر فوتبال فوتبال استان خصوصا رده سنی پایه شده، نبود توجه لازم به مربیان پایه‌ و بازیکنان مستعد این رده سنی است.

وی سطح بازیکنان خوزستانی حاضر در لیگ های پایه کشور را بسیار عالی دانست و ادامه داد: در صورتی که مسئولان ورزش استان، استعدادهای نهفته را باور کنند و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهند، دیگر هیچ نیازی به استخدام بازیکنان غیربومی نخواهیم داشت./ایسنا

کدخبر: 1003725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟