به گزارش رکنا، سرهنگ رضا زارعی روز شنبه در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که چند تن از اهالی استان های همجوار در همدان به صورت مسلحانه اقدام به سرقت احشام کرده اند، بررسی موضوع در دستور ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد سارقان هفت تن بودند که پس از کتک کاری و بستن دست و پای نگهبانان، ۱۹۸ راس گوسفند را از یکی از روستاهای تابعه همدان سرقت کرده بودند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: با به دست آمدن اطلاعاتی از همدستان متهم که در این سرقت ها شرکت داشتند آنها نیز شناسایی شدند که بیشتر آنها دارای سابقه سرقت بودند.

سرهنگ زارعی با اشاره به اینکه ماموران پس از شناسایی محل اختفای متهمان آنها را در سه عملیات جداگانه دستگیر کردند اضافه کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۱۵ فقره سرقت مسلحانه احشام اعتراف کردند که ۱۹۸ راس دام سرقتی کشف و به مال باخته تحویل شد.

وی از شناسایی و دستگیری ۲ سارق خودرو و پلاک در این استان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ سرقتی از مسیر تهران به همدان در حال حرکت است، ماموران گشت به این خودرو دستور ایست داده ولی راننده بدون توجه به دستور ایست از محل متواری شد که حین فرار با ۳ دستگاه خودروی دیگر برخورد و با ایراد خسارت به خودروهای مذکور به مسیر خود ادامه داد.

وی افزود: ماموران با استفاده از قانون بکارگیری سلاح خودرو را متوقف و هر ۲ سرنشین دارای سوابق متعدد کیفری را دستگیر کردند و در بازرسی از این خودرو سه جفت پلاک انتظامی مسروقه و ابراز آلات مربوط به سرقت خودرو کشف و متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: در بازدید کارشناسان از خودروی سارقان، مشخص شد این خودرو سرقتی است و پلاک نیز از یک دستگاه خودروی دیگر سرقت و بر روی آن نصب شده است.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: شگرد سارقان به همراه تصاویر آنان برای بررسی سرقت های احتمالی دیگر به پلیس های آگاهی سراسر کشور ارسال و متهمان با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند.

کشف مواد مخدر صنعتی در ملایر

فرمانده انتظامی ملایر گفت: در پی تلاش های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و با هماهنگی های دستگاه قضائی، ۲ ماموریت در این حوزه اجرا شد.

سرهنگ محمد باقر سلگی افزود: در یکی از عملیات های پلیسی، یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر در یک دستگاه خودرو به همراه یک سرنشین در مسیرهای مواصلاتی منتهی به شهرستان شناسایی و در بازرسی خودرو آن ها، سه کیلو و ۸۵۰ گرم حشیش کشف شد.

وی بیان کرد: در ماموریت دوم نیز مخفیگاه یکی از سوداگران مرگ در شهرستان شناسایی و در یک عملیات ضربتی ۲ کیلو و ۶۸۰ گرم ماده مخدر شیشه و ۲۰۰ گرم هروئین کشف و سه متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف شکر قاچاق در کبودراهنگ

فرمانده انتظامی کبودراهنگ گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل شکر قاچاق توسط یک دستگاه کامیون در محورهای مواصلاتی این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

سرهنگ مجید گلی افزود: با انجام ایست و بارسی مقطعی این کامیون متوقف و در بازرسی از آن، ۱۵ تن (۳۰۰ کیسه ۵۰ کیلوگرمی) شکر قاچاق و فاقد مجوز کشف و یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

به گفته وی، کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 515015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟