۲ فوتی با ثبت ۱۱ میلیمتر بارندگی طی روزهای تعطیل در سمنان

به گزارش رکنا، سه روز تعطیل در سمنان (سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت) با هشدار نارنجی هواشناسی به دلیل شرایط نامساعد جوی همراه بود و برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی دستگاه‌های انتظامی، امدادی و خدمات رسان در آماده‌باش بودند.

گستره جاده های سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع، به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند.

سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

سرهنگ موسی بزرگی رییس پلیس راه سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت جاده‌ها و آمارهای تصادفات گفت: یک فوتی ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی این استان در سه روز تعطیل(سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت) ثبت شد.

این مسوول افزود: تصادف منجر به فوت در نزدیکی شهر دامغان رخ داد که علت حادثه مشکوک و در دست بررسی است.

وی بدون اشاره به آمار تصادفات جرحی و خسارتی در جاده‌های سمنان در سه روز گذشته، ادامه داد: فراوانی تصادفات خسارتی و جرحی در جاده‌های این استان در روزهای تعطیل از سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت قابل توجه نبود.

سرهنگ بزرگی تصریح کرد: خستگی و خواب‌آلودگی عامل اصلی تصادفات محسوب می‌شود انتظار می‌رود رانندگان یک ربع استراحت بعد از ۲ ساعت رانندگی را فراموش نکنند.

رییس پلیس راه سمنان گفت: نیروی انتظامی در نقطه‌های حادثه‌خیز و مستعد حادثه در محورهای مواصلاتی این استان برای ارتقای خدمت‌رسانی حضور دارند، اما نکته مهم در کاهش تصادفات رعایت دستورالعمل‌های ایمنی است.

امدادرسانی هلال احمر به ۲۱ حادثه‌دیده طی ۷۲ ساعت گذشته

مدیرعامل هلال‌احمر سمنان گفت: امدادگران این استان با حضور در ۱۸ صحنه حادثه به ۲۱ آسیب دیده از سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ امدادرسانی کردند.

حسین درخشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر سمنان در یک گزارش اعلام مفقودی پیکر بی‌جان طبیعت گرد ۴۰ ساله (آقا) را که به ارتفاعات جنگل ابر شاهرود صعود کرده بود، پیدا کردند.

وی بیان کرد: این حادثه طی تماس تلفنی ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه روز جمعه با سامانه ۱۱۲ پاسخگویی اضطراری مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مبنی بر سقوط یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر شاهرود در شرق استان سمنان اعلام شد.

این مسوول با بیان اینکه تیم عملیات کوهستان هلال احمر بی‌درنگ به محل اعزام شد، تاکید کرد: عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن فرد مفقود شده توسط امدادگران هلال‌احمر از حوالی ساعت ۱۹ آغاز شد و پس از سه ساعت تلاش، پیکر بی‌جان این طبیعت گرد ۴۰ ساله پیدا شد.

درخشان اظهار کرد: یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر سمنان به همراه یک فروند بالگرد امداد و نجات به استان گلستان برای پیدا کردن «یسنا» دختربچه چهار ساله اعزام شده بود.

به گزارش ایرنا، «یسنا» کودک کلاله‌ای یکشنبه ۹ اردیبهشت مفقود و پس از چند روز جست‌وجو، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

بارش‌ها طی هشدار نارنجی هواشناسی

مدیرکل هواشناسی سمنان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیشترین بارندگی طی تعطیلات در این استان مربوط به روستای تاش از توابع شهرستان شاهرود به میزان ۱۱ و روستای طزره دامغان هشت میلیمتر بود.

ایرج مصطفوی ادامه داد: روز پانزدهم اردیبهشت سمنان یک صدم میلیمتر، شاهرود سه و ۶ دهم، دامغان یک دهم، بیارجمند شاهرود سه و هشت دهم، میامی ۶ دهم، رضوان یک و هشت دهم، شهمیرزاد یک و ۶ دهم، گرمسار چهار دهم، ایوانکی سه و ۹ دهم، فرودگاه شاهرود سه و هشت دهم، فرومد و عباس آباد در میامی ۲ میلیمتر بارندگی داشتند.

وی اضافه کرد: ایوانکی با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و نردین با دمای هفت درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط سمنان در پانزدهم اردیبهشت و گرمسار با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین و پرور در مهدیشهر با دمای چهار درجه سانتیگراد سردترین مناطق در ۲۴ ساعت گذشته بود.

مدیرکل هواشناسی سمنان با اعلام هشدار زرد هواشناسی، اظهار کرد: سامانه بارشی با قدرت بیشتر در نواحی شرقی و شمالی این استان و کاهش یک تا سه درجه سانتیگراد دمای هوا تا روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برای سمنان پیش‌بینی می‌شود.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

کدخبر: 994360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟