سقوط مرگبار طبیعت گرد 40 ساله / او در جنگل ابر بود

به گزارش رکنا، علی عامریان رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرودشامگاه جمعه در گفت و گو افزود: این حادثه طی تماس تلفنی فردی در ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه با سامانه ۱۱۲ پاسخگویی اضطراری مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مبنی بر سقوط یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر شاهرود در شرق استان سمنان اعلام شد.

وی با بیان اینکه تیم عملیات کوهستان هلال احمر بی‌درنگ به محل اعزام شدند، تاکید کرد: عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن فرد مفقود شده توسط امدادگران هلال‌احمر از حوالی ساعت ۱۹ آغاز شد.

عامریان با اشاره به اینکه پیکر بی‌جان این طبیعت گرد ۴۰ ساله پس از سه ساعت تلاش توسط تیم اعزامی هلال احمر پیدا شد، ابراز کرد: عملیات انتقال با اعزام تیم دوم هلال احمر انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود با بیان اینکه شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر ارتباط برقرار کنند تا امدادگران طی سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند، تصریح کرد: شهروندان در صعود به ارتفاعات با رعایت اصولی از جمله همراهی فردی کارآزموده، راهنما، تجهیزات کامل و اطلاع رسانی، از وقوع برخی حادثه‌ها جلوگیری کنند.

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد. این منطقه که به نام جنگل‌های ابر معروف است، در ارتفاعات آن به صورت چمنزار و یا مراتع دارای درخت و در پایین‌دست آن جنگل با گونه‌های متنوع دیده می‌شود.

کدخبر: 994042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟