10 ساعت عملیات نفسگیر برای نجات 3 گمشده در برفخانه طرزجان

به گزارش رکنا، محمد عشقی سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: به دنبال گزارش گم شدن 3 نفر در برفخانه طزرجان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات eoc استان، بلافاصله ۱۰ نفر نیرو امدادی متشکل از تیم امداد ‌ونجات کوهستان تفت و تیم واکنش سریع استان، با دوخودرو کمک‌دار امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از رسیدن نجاتگران هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر کوهستانی و عملیات جستجو در دره لاکوچک و لابزرگ، خوشبختانه سه نوجوان مهریزی در منطقه دره لابزرگ برفخانه پیدا و به وسیله تجهیزات و ست کوهستان به پایین کوه و محل امن انتقال و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان با اشاره به این که این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و تا ساعت ۰۴:۴۰ صبح امروز ادامه داشت، عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد، کوهنوردان و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

عشقی در پایان ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر که همیشه در همه جا آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند، اعلام کرد: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

کدخبر: 951289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟