بازداشت ۱۲۲سارق و مالخر در کردستان/۴۲دستگاه خودرو توقیف شد

به گزارش رکنا، سردار علی آزادی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به نتایج اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت در استان کردستان پرداخت و اظهار داشت: این طرح به مدت 10روز از 26 بهمن ماه تا 5 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در استان اجرایی شد.

وی از بازداشت 122 نفر سارق و مالخر و توقیف 42 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در قالب اجرای این طرح در استان کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد بازداشتی‌ها 22نفر مال‌خر بودند.

فرمانده انتظامی استان کردستان بیشترین؛ 58 درصد وقوع سرقت‌ها را مربوط به سنندج و مابقی در سایر شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: در این طرح‌ها  تمرکزمان بیشتر مبارزه با سارقان حرفه‌ای در بخش سرقت منازل و خودرو است. البته ممکن است معتادان متجاهر نیز سرقت‌هایی انجام بدهند که با آنان نیز برخورد قاطعانه می‌شود.

آزادی با بیان اینکه این طرح‌های مبارزه با سرقت در استان کردستان در طول سال مستمر و در برخی مقاطع تشدید می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های 10 گانه با استفاده از پلیس‌های تخصصی و پلیس آگاهی تمامی اقدامات در راستای مبارزه و تشدید مقابله با سارقان اجرایی می‌شود.

محیط را برای سارقان در کردستان ناامن می‌کنیم

وی درباره برنامه‌های پلیس کردستان مبنی بر برخورد با سارقان و کاهش سرقت گفت: این اقدامات در راستای اجرای دستور فرمانده  فراجا بوده و مبارزه با سرقت به‌صورت مستمر دنبال و هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود، این طرح در 10 روز آینده نیز در دستور کار است تا محیط را برای سارقان ناامن کنیم.

 آزادی با بیان اینکه با رئیس‌کل دادگستری کردستان و دادستان مرکز استان نیز هماهنگی‌های خوبی در راستای مبارزه و پیسگیری از وقوع سرقت انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه حمایت و پشتیانی دستگاه قضایی از پلیس ویژه و قابل تقدیر است.

وی از رسانه‌های استان کردستان نیز خواست که همانند همیشه اخبار و تولید محتوا در جهت آموزش همگانی و پیشگیری از وقوع سرقت را منعکس کرده و مردم نیز توصیه‌های پلیس را جدی کرفته و در حفظ و نگهداری اموال خود، سهل‌انگاری نکنند.

هشدار صریح پلیس کردستان به مخلان امنیت برای چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی کردستان در پایان از اجرای و تشدید طرح تشدید مقابله با توزیع‌کنندگان مواد محترقه در آستانه عید تا پایان تعطیلات فرودردین ماه سال آینده در استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون چهار میلیون قلم انواع مواد محترقه در کردستان کشف شده و از هم‌اکنون به  کسانی که قصد داشته در چهارشنبه آخر سال و شب عید دست به کارهای خطرناک بزنند و آسایش مردم را به خطر بندازند، هشدار داده که برخوردمان با آنان قاطعانه است.

آزادی به مخلان امنیت در استان کردستان هشدار داد: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم، کسی امنیت مردم را به خطر بندازد.

 

     

کدخبر: 873185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟