جاده‌های مازندران باز است/ عملیات برف‌روبی در محورهای کوهستانی
حجم ویدیو: 59.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13

به گزارش رکنا، سیدمحسن هاشمی روز پنجشنبه با بیان اینکه هم اکنون سطح جاده های ارتباطی مازندران به علت بارش برف و باران در مناطق مختلف لغزنده است، افزود: در زمان حاضر در محور کیاسر، سوادکوه، هراز و کندوان بارش برف گزارش شده است و رانندگان باید در هنگام رانندگی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی اظهارکرد: به علت بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر، نیروهای راهداری از شب گذشته تا صبح امروز مشغول انجام عملیات برف‌روبی و نمک پاشی بودند که نتیجه آن باز نگاه داشتن تمامی محورهای ارتباطی استان به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی است.

رییس مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران بیان کرد: هم اکنون ۳۰۰ نیروی راهداری با بکارگیری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر مستقر هستند و در صورت لزوم نسبت به انجام عملیات برف روبی و یا نمک پاشی اقدام خواهند کرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه تمامی یگان های امدادی راهداری و پلیس راه در مناطق مختلف استان مستقر و در حال آماده باش هستند، از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی کنند.

استان مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است که بیش از سه هزار کیلومتر از آن را محورهای مواصلاتی کوهستانی تشکیل می دهد.

استقرار سامانه سرد بارشی تا پایان هفته

هواشناسی پیش بینی کرد که با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، این سامانه سرد بارشی تا پایان هفته در مازندران ماندگار باشد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی طی امروز و فردا، ابری همراه با بارش متناوب باران، وزش باد و کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف پیش بینی کرده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، با توجه به کاهش محسوس دما بارش برف طی امروز پنجشنبه به تدریج به ارتفاع ۴۰۰ متر نیز کشیده خواهد شد و از اواخر وقت جمعه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد. آسمان مازندران در روز شنبه آینده صاف تا نیمه ابری و با یخبندان صبحگاهی و در روز یک‌شنبه نیز در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده باران و در ارتفاعات با بارش باران و برف و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری گاهی افزایش ابر پیش بینی شده است.

 

کدخبر: 868314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟