خوش حسابی کار دست مرد کرمانی داد / هشدار پلیس را جدی بگیرید

به گزارش رکنا؛ سرهنگ محمد رضا رضایی، در خصوص این پرونده گفت: در پی شکایت شهروند مسن کرمانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت جایزه نقدی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع را در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت طی تماس تلفنی، شخصی ناشناس من را برنده هدایای نقدی مشترکان خوش حساب معرفی کرد که پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واریز، کد‌های پیامک شده را دریافت و کل موجودی حساب که مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بود را برداشت کرد.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، متهم با ورود به اینترنت بانک شاکی از طریق دریافت کد‌های ارسالی ابتدا مبلغ ۷۰ میلیون ریال به حساب شاکی واریز و سپس اقدام به برداشت مبلغ واریزی خود و همچنین موجودی کل حساب می‌کند که نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار می‌شوند.

سرهنگ رضایی به شهروندان توصیه کرد: مراقب تماس‌هایی با عنوان برنده شدن جایزه باشند و برای در امام ماندن از سوی مجرمان سایبری تحت هیچ شرایطی مشخصات کارت بانکی، رمز آن و کد‌های دریافتی را در اختیار فرد دیگری قرار ندهند.

 

کدخبر: 851955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟