پلیس اتریش در جستجوی تروریست ۵۶ ساله پس از تیراندازی مرگبار به شهردار و یک افسر پلیس

به گزارش رکنا، در یک حادثه تیراندازی در اتریش دو نفر از جمله یکی از مقامات محلی کشته شدند و قاتل همچنان متواری است.

به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس، پلیس اتریش در حال جستجوی یک تروریست ۵۶ ساله است که به دو نفر تیراندازی کرده است. مقامات اعلام کردند یکی از قربانیان، شهردار منطقه کوچک ۱۰۰۰ نفری کیرشبرگ اوب در اتریش علیا است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این سیاستمدار ۶۴ ساله از حزب محافظه‌کار ÖVP در یک علفزار هدف گلوله‌های مرگبار قرار گرفت. همچنین گفته می‌شود قربانی دوم نیز مردی بود که درگیر شکار بود. به نظر می‌رسد اختلافات میان شکارچیان دلیل احتمالی این حادثه باشد.

جست‌وجو برای یافتن مظنون، که به عنوان یک فرد بسیار خطرناک شناخته می‌شود، به شدت ادامه دارد. سخنگوی پلیس اعلام کرد که تمامی خدمات اضطراری، از جمله واحد ویژه کبرا، در محل حاضر هستند.

این تیراندازی صبح روز دوشنبه در منطقه Mühlviertel واقع در اتریش علیا اتفاق افتاد. ایالت اتریش علیا تأیید کرد که "فرانتس هوفر"، شهردار کیرشبرگ اوب، در این تیراندازی جان خود را از دست داده است. پلیس همچنین اعلام کرد که دومین قربانی، که گمان می‌رود یک افسر پلیس باشد، در Arnreit پیدا شده است.

پلیس با انتشار گزارشی به مردم اطلاع داد که به دنبال مردی ۵۶ ساله هستند که به احتمال زیاد راننده یک فولکس واگن کادی نقره‌ای رنگ است. مقامات همچنین هشدار داده‌اند که مظنون مسلح و "بسیار خطرناک" است.

برخی رسانه‌ها از قربانی سوم نیز خبر داده‌اند، اما پلیس این موضوع را تأیید نکرده است. در اوایل بعدازظهر، پلیس تصاویر و نام مظنون را منتشر کرد.

عملیات گسترده‌ای برای جستجوی مظنون در منطقه روهرباخ از صبح آغاز شده و بخش‌های وسیعی محاصره و خانه‌ها مورد بازرسی قرار گرفته‌اند. به گفته پلیس، تمامی خدمات اضطراری در محل مستقر شده و از تجهیزات جستجو، از جمله سگ‌های جستجو، وسایل نقلیه زرهی و هلیکوپتر استفاده می‌شود. همچنین، ادارات منطقه‌ای روهرباخ و شهرداری این منطقه به دلایل امنیتی تعطیل شده‌اند. پلیس از مردم خواسته تا به دستورات مأموران توجه کنند.