ورود دادستانی به ماجرای آتش‌سوزی در قصرشیرین/ پیمانکار باید پاسخگو باشد

به گزارش رکنا، مراد باباخانی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین، در خصوص حادثه آتش‌سوزی  شب گذشته در نخلستان‌های کرمانشاه گفت: یکشنبه ششم آبان، شاهد آتش‌سوزی در حاشیه رودخانه بودیم که حجم آتش به قدری گسترده بود که به نخیلات حاشیه این رودخانه و باغات نیز سرایت کرد و تعدادی از درختان در جریان این حادثه در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه با حضور چندین ماشین آتش‌نشانی، آتش‌سوزی پس از چند ساعت مهار شد، عنوان کرد: با وجود تذکرات مکرر به پیمانکار امور آب که در حاشیه رودخانه مشغول لایروبی است به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی و لزوم انتقال گیاهان و درختان خشک از محدوده شهر، به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی، این حادثه در نخیلات رخ داده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: پس از وقوع آتش‌سوزی شکواییه‌ای در این رابطه از سوی فرمانداری و محیط زیست ثبت و موضوع از طریق دادستانی برای رسیدگی به این موضوع در دست بررسی و پیگیری است.

به گفته باباخانی، لایروبی بستر رودخانه الوند پس از ۲۰ سال توسط امور آب و با واگذاری به پیمانکار در حال انجام است که پیمانکار در برخی موارد اقدام به آتش زدن خار و خاشاک بستر رودخانه می‌کند؛ این آتش سوزی باعث شد شب گذشته خساراتی به باغات اطراف وارد شود.