100 پابند برای دزدان حرفه ای کرمانشاهی

به گزارش رکنا، سردار مهدی حاجیان اول آبان گفت: تاکنون پابندهای الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق که مرتکب چهار فقره سرقت شده‌اند، نصب شده و قرار است این تعداد تا پایان سال به ۳۰۰ نفر برسد.

حاجیان افزود: پس از نصب پابند الکترونیکی، این افراد هر لحظه و هر جایی تحت رصد و کنترل پلیس قرار خواهند داشت و عملا فرصتی برای ارتکاب سرقت پیدا نخواهند کرد.

وی نصب پابندهای الکترونیکی را اقدامی مهم برای کنترل مجرمان و سارقان حرفه‌ای برشمرد و گفت: بی تردید این حرکت باعث کاهش محسوس‌تر سرقت‌ها و ارتقاء امنیت خواهد شد.

 حاجیان در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در استان نظیر اجرای طرح امنیت محله محور و هر کلانتری یک شهر اشاره کرد و گفت: نتیجه چنین اقداماتی رشد ۱۲ درصدی دستگیری سارقین مسلح، کاهش ۳۴ درصدی قاپ‌زنی و موبایل قاپی، کاهش ۵۵ درصدی سرقت مغازه‌ها، کاهش ۲۲ درصدی سرقت احشام و کاهش هفت درصدی سرقت اتومبیل‌ها شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال مجموعا ۸۵۶۲ فقره سرقت مهم و جزیی در استان کرمانشاه کشف شده، گفت: این تعداد سرقت معادل کشف ۵۳ درصدی سرقت‌هاست که نسبت به سال گذشته که ۴۴ درصد کل سرقت‌ها کشف شده بود، ۹ درصد افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟