انفجار مهیب تانکر حمل سوخت در جویبار / آسیب به خودروها و ساختمان های منطقه

به گزارش رکنا، کمال رستمعلی شامگاه اظهار کرد: ساعت ۱۸:۱۰ دقیقه امروز تانکر یک کامیون حمل سوخت به دلیل انجام غیرتخصصی و غیراستاندارد جوشکاری مخزن منفجر شد و خساراتی در منطقه بالامحله جویبار بر جای گذاشت.

وی افزود: خوشبختانه این تانکر در لحظه انفجار خالی بود و انفجار منجر به آتش‌سوزی نشد اما موج انفجار سبب شد که چهار شهروند مصدوم شوند و به ۲ ساختمان اطراف و ۲ خودرو نیز آسیب وارد شود.

فرماندار جویبار خاطرنشان کرد: عامل اصلی این اتفاق اقدام غیرفنی و غیرتخصصی تعمیر و جوشکاری مخزن بود که مصدومیت خود جوشکار و فرد همراه او و ۲ عابر را به دنبال داشت که مصدومان حادثه بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شدند.

رستمعلی اظهارکرد: نیروهای آتش‌نشانی و امدادی و ماموران انتظامی بلافاصله به محل حادثه رسیدند و از محل حادثه بازدید شد و میزان خسارت ناشی از این انفجار مستندسازی شد.

وی افزود: در این حادثه ۲ اقدام غیرفنی انجام شد، نخستین اینکه جوشکاری این مخازن با توجه به حساسیتی که دارد نباید در منطقه مسکونی انجام شود و دوم اینکه این اقدام باید پس از انجام مقدماتی تخصصی و فنی توسط افراد متخصص انجام شود، متاسفانه در این صحنه هیچ کدام از این ۲ مورد رعایت نشده بود و انفجار مخزن رخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟