عاقبت حکم قصاص قطع دست مرد قداره کش در تهران / 2 دوست همدیگر را محکوم می کنند + فیلم و عکس

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از اواخر آبان ماه سال 99 به دنبال وقوع درگیری در یکی از خیابان های شرق تهران آغاز شد. در این درگیری پسر 18ساله ای  به نام امیر که به شدت آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل شد اما دست چپ وی که از مچ قطع شده بود تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفت.

برادرامیر که وی را به بیمارستان منتقل کرده بود گفت: من و برادر کوچکم مقابل خانه یکی از دوستانمان رفته بودیم اما ۵ مرد جوان یک باره سر رسیدند و شروع به دعوا کردند. آنها می‌گفتند نباید به ماشینی که کنار خیابان متوقف شده تکیه بدهم. من سعی کردم آنها را آرام کنم آنها دست بردار نبودند .آنها با چاقو و به شمشیر به سمت ما حمله ور شدند و یکی از آنها با شمشیر به دست چپ برادرم زد که موجب قطع شدن مچ دست او شد. او مدام عربده می‌کشید و حتی اجازه نمی‌داد دست برادرم را که روی زمین افتاده بود بردارم و برای پیوند به بیمارستان برسانم .حالا برادرم تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفته اما پزشکان امیدی به بهبود او ندارند.

ردیابی متهمان شرور

با اطلاعاتی که پسر جوان به ماموران داده بود ۵ متهم ردیابی و بازداشت شدند و به درگیری با دو برادر و عربده کشی اعتراف کردند .

در این میان امیر که دست چپش تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفته بود پس از ترخیص از بیمارستان یکی از پسران شرور به نام شاهین را عامل قطع کردن دستش معرفی کرد .

به این ترتیب برای شاهین و چهار همدستش کیفرخواست صادر و آنها در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند .

صدور حکم قطع دست

در آن جلسه امیر که عمل جراحی پیوند دستش ناموفق بود و پزشکان ناچار به قطع دستش شده بودند در جایگاه ویژه ایستاد و در تشریح ماجرا گفت: آن شب متهمان با چاقو و شمشیر به سمت من و برادرم حمله کردند. من دستم را جلوی صورتم گرفتم تا آسیبی به صورتم نزنند .اما یکی از آنها به نام شاهین با شمشیر به دستم زد و موجب قطع دستم شد.او فریاد می‌کشید و حتی اجازه نمی‌داد برادرم دستم را که روی زمین افتاده بود بردارد تا آن را به بیمارستان برسانیم .چندین عمل جراحی روی دستم انجام شد اما همگی ناموفق بود و دستم قطع شد. این ماجرا تاثیر بدی در روحیه من و خانواده ام گذاشته و هنوز خانه نشین هستم و نمی توانم به محل کارم بروم.

 من تقاضای قصاص عضو را دارم

 وقتی شاهین روبه روی قضات ایستاد گفت: قبول دارم آن شب همراه دوستانم با دو برادر درگیر شدیم .اما ضربه شمشیر را دوستم کامران به دست امیر وارد کرد.من و کامران هر دو شمشیرهای تزیینی در دست داشتیم و آنها را از خانه دوستمان برداشته بودیم و گمان می کردیم تیغه آن کند است.

 اما کامران اظهارات دوستش را نپذیرفت و گفت ضربه را شاهین به دست امیر زده است.سایر متهمان نیز اتهام درگیری دسته جمعی را نپذیرفتند .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند  و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و همچنین اظهارنظر کارشناسان پزشکی قانونی، شاهین را به قطع دست محکوم کردند .

شکشته شدن حکم قطع عضو

با اعتراض وی به حکم صادره پرونده دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات عالی رتبه حکم قصاص عضو را شکستند  و با توجه به ادعای تازه شاهین خواستار از سرگیری تحقیقات شدند تا روشن شود کدام یک از متهمان ضربه را به دست شاکی زده اند.

محاکمه دوباره

 با تکمیل تحقیقات شاهین و کامران این بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

در این جلسه شاهین گفت: من در آن دعوا چاقو داشتم و ضربه اصلی را کامران به دست شاکی وارد کرد.

 وقتی کامران روبه روی قضات ایستاد این اتهام را نپذیرفت و گفت :باور کنید من ضربه‌ای به امیر نزدم.

 سپس شاکی روبه روی قضات ایستاد و شاهین را دروغگو خواند.

 وی گفت: من به خوبی به خاطر دارم که شاهین ضربه کاری را به دستم وارد کرد .او مدام عربده می‌کشید و من و برادرم را تهدید به مرگ می‌کرد.دست او باید قطع شود.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 1052038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی