هدایت یک شبکه پیچیده گروگانگیر در تهران توسط مردی در ترکیه و تاجیکستان ! + جزییات

به گزارش اختصاصی رکنا، در 23 مرداد ماه، پلیس موفق به شناسایی و دستگیری 6 اتباع افغانستانی شد که به اتهام آدم‌ربایی و گروگانگیری 4 تبعه تاجیکستانی دستگیر شدند.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که این باند با رهبری فردی به نام پرویز، افراد مورد نظر خود را شناسایی کرده و پس از ورودشان به تهران، با وعده‌های دروغین به یک هتل امن، آن‌ها را به ویلایی در شهریار منتقل و گروگان می‌گرفتند. سپس با تهدید، از خانواده‌های گروگان‌ها اخاذی می‌کردند.

با توجه به اهمیت این پرونده، آن را به دادسرای جنایی تهران ارجاع دادند و دکتر محمود شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران(ویژه قتل) شخصاً رسیدگی به آن را آغاز کرد.

محمد شهریاری در این خصوص به خبرنگار رکنا گفت: این پرونده با شکایت ۴ تبعه تاجیکستانی مبنی بر ربوده شدن توسط ۶ مرد افغانی در تهران آغاز شد.

سرپرست دادسرای امور جنایی افزود: مخفیگاه این افراد در یک ویلا در شهر لم آباد شهریار شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند. متهمان که سرایدار این ویلا بودند، اتباع افغانی بودند و از ویلایی که به عنوان امانت نزدشان بود برای مخفی کردن قربانی هایشان استفاده می کردند.

در تحقیقات اولیه، متهمان به فردی به نام پرویز به عنوان سرکرده این باند اشاره کردند بنابراین اظهارات پرویز شناسایی شد تا اینکه او و خانواده‌اش زمانی که به شهر زهک زاهدان متواری شده بودند با صدور نیابت قضایی دستگیر شدند.

دکتر شهریاری در ادامه گفت: یکی از متهمان در اعترافات خود، از فردی به نام شهرام در تاجیکستان به عنوان هماهنگ‌کننده اصلی این آدم‌ربایی‌ها نام برد. به گفته متهمان، شهرام از ترکیه و افغانستان دستوراتش را اعلام می کرد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که برادر خانم پرویز نیز در این آدم‌ربایی نقش داشته است. همچنین، فردی به نام رورو (در زبان افغان به معنی برادر) و فردی به نام حاجی که از طریق تلفن برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌داد، شناسایی شدند.

در نهایت مشخص شد که سرکرده اصلی این باند، شهرام بوده است که یک فقره آدم‌ربایی دیگر نیز در پرونده او وجود دارد. شهرام عمدتاً از اتباع افغانی برای انجام این کارها استفاده می‌کرد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در انتها افزود: تاکنون ۷ نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌اند و ۳ نفر دیگر نیز شناسایی شده‌اند که عملیات دستگیری آن‌ها در حال انجام است.

 

کدخبر: 1050793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی