رسیدگی به درگیری خونین بین 2 طایفه بزرگ «فیروزی» و «بردفروشان»

به گزارش رکنا  به نقل از  گزارش  روابط عمومی دادگستری هرمزگان، علی بلادر رئیس دادگستری میناب گفت :‌این اقدام با تلاش مشترک و میانجیگری دادگستری شهرستان‌های میناب و جاسک، شورای حل اختلاف و جمعی از علما، مسئولان و معتمدان محلی در قالب اجرای طرح شریعت محلی (قضاوت عرفی)، به صلح و سازش ختم شد.

در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفین طی ۱۰ سال اخیر، چهار نفر به قتل رسیدند که سرانجام با عنایت خداوند طی مراسمی در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این طایفه‌ها پایان یافت و اولیای دم پرونده‌های قتل، گذشت بی قید و شرط خود را اعلام کردند.

رئیس دادگستری میناب تصریح کرد: پس از ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی و علما و سران طوایف، طرفین در پیشگاه قرآن کریم، هم‌قسم شده‌اند که کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند و در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند.

بلادر، گذشت این ۲ طایفه را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره نبی اکرم(ص) برشمرد و از تلاش اعضای شورای حل اختلاف و علما و همچنین معتمدان و ریش‌سفیدان

 محلی در همکاری به منظور برقراری صلح و سازش قدردانی کرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش، همکاری و تعامل داشته باشند.

 

کدخبر: 1050431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟