این مرد بخاطر زنش سارق شد / انتقامگیری با سرقت رینگ و لاستیک خودروهای پژو 207 + فیلم گفتگو

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه وحید ذاکری فرمانده پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در خصوص دستگیری دزدان رینگ و لاستیک خودروهای پژو 207 در غرب تهران به رکنا گفت: از چندی قبل با توجه به پیگیری پرونده های سرقت لوازم داخل خودرو کارآگاهان پایگاه دوم ماموریت پیدا کردند تا سارقان حرفه ای رینگ و لاستیک پژو 207 را دستگیر کنند.

وی افزود: کارآگاهان با اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی با 2 باند حرفه ای روبرو شدند که یکی از این باند ها مرد شیک پوش و جوانی را شناسایی کردند که سوار بر خودرو پژو 207 سفید رنگ با شناسایی خودروها در محل های خلوت و با در دست داشتن آچار چرخ اقدام به باز کردن لاستیک پژو 207 کرده و با گذاشتن یک سنگ زیر خودرو به راحتی اقدام به سرقت رینگ و لاستیک خودرو می کند.

سرهنگ ذاکری ادامه داد: کارآگاهان با بررسی شماره پلاک خودروی سارق تکرو اطلاع پیدا کردند که خودرو برای زن جوانی است که همسرش با خودروی وی اقدام به سرقت می کند که در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در ادامه مالخر لاستیک های سرقتی نیز دستگیر شد.

رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: در ادامه تحقیقات کارآگاهان باند دیگری را شناسایی کردند که اقدام به سرقت ضبط و صوت و رینگ و لاستیک های زاپاس پژو 207 در غرب تهران می کردند که در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند را که 3 سارق و 2 مالخر بودند دستگیر کردند.

سرقت بخاطر لجبازی با همسر

یکی از سارقان که به تنهایی دست به سرقت می زد به رکنا گفت: در کار ساختمان سازی مشغول هستم و هیچ مشکل مالی ندارم اما از چندی قبل با همسرم به مشکل برخوردم و از او میخواستم پلاک خودرویش را به نام من بزند چون خودروی پژو 207 سفید رنگ برای خودم بود و فقط پلاکش به نام همسرم بود که مخالفت کرد و اختلافات ما از همان روز شروع شد.

وی افزود: چون میخواستم برای پلاک خودروی همسرم اخطار پلیس بیاید تا همسرم را مجبور به تعویض پلاک کند به همین خاطر تصمیم به سرقت با خودروی همسرم گرفتم .

سارق شیک پوش ادامه داد: چون خودروی خودم به همین شیوه هدف سرقت قرار گرفته بود این نوع سرقت ها را آغاز کردم و با یک آچارچرخ به راحتی لاستیک خودرو را باز می کردم و زیر خودرو یک آجر می گذاشتم و برای فروش رینگ و لاستیک ها در سایت دیوار آگهی فروش کردم و چون قیمت مناسبی گذاشته بودم با مرد جوانی آشنا شدم که لاستیک و رینگ ها را از من خرید و از سرقتی بودن آنها بی اطلاع بود.

سارقی که توبه نمی کند

دومین باند دزدان رینگ و لاستیک خودروها در غرب تهران که رییس آن یک سارق سابقه دار با 12 سال سابقه زندان است در عملیات پلیسی دستگیر شدند.

سابقه داری؟

بله

چند بار به زندان رفتی؟

بخاطر مواد مخدر 11 سال زندان بودم و بعد از آزادی بخاطر سرقت یکسال زندان بودم که خرداد ماه امسال آزاد شدم و از چندی قبل دوباره دست به سرقت زدم.

چرا دزدی؟

بخاطر مصرف مواد مخدر و بیکاری

زندان درس عبرت نمی شود؟

بخاطر مواد دوباره به سراغ خلاف آمدم.

یعنی آزاد شوی دوباره سرقت می کنی؟

سعی می کنم.

چه کار کنیم دزدی نکنید؟

مسئولان برای ما ایجاد کار کنند تا دیگر به سراغ دزدی نرویم.

شگرد؟

با تخریب قفل صندوق عقب ها اقدام به سرقت می کردیم ولی بیشتر سرقت هایمان با سرقت از لاستیک زیر خودروها بود.

هر سرقت چقدر زمان می برد؟

خیلی طول می کشید 3 دقیقه.

بنا بر این گزارش، سارقان حرفه ای برای تحقیقات بیشتر و افشای دیگر تبهکاری هایشان در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.

 

کدخبر: 1046376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی