کلاهبرداری با پیام دریافت بسته معیشتی

به گزارش رکنا، سرهنگ «اکبر محمدجعفری» رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان و شکایت مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 در بررسی‌های اولیه مشخص شد شهروند مالباخته به پیام ارسالی از شماره شخصی مبنی بر دریافت بسته معیشتی اعتماد کرده و با کلیک برروی لینک اعلامی و با درج اطلاعات حساب بانکی خود در بخش خواسته شده بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ یک میلیارد و یکصد میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی اعلام کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و وی پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شد.

 با تلاش و پیگیری‌های دقیق و همچنین اقدام بموقع و سریع کارشناسان پلیس فتای استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی برگشت و پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

سرهنگ محمدجعفری به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به هیچ عنوان از طریق لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی اقدام به نصب اپلیکیشن‌های جعلی نکنند زیرا که این‌گونه اقدامات ترفندی برای کلاهبرداری است.

کدخبر: 1045145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟