علت اصلی حادثه معدن طبس اعلام شد / سعیدی مطرح کرد + فیلم

به گزارش رکنا، زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره علت حادثه انفجار معدن طبس گفت: مسائل ایمنی به‌طور کامل رعایت نمی‌شود. سیستم‌های ایمنی در معدن به‌درستی کار نمی‌کردند، به‌ویژه آژیر مرکزی که یا خراب بوده یا اصلاً وجود نداشته است.

وی افزود:کارگران و کارشناسان ایمنی متوجه مشکل شده بودند و حتی دو تن از کارشناسان ایمنی که جان خود را از دست دادند، فرصت خروج از محل را نداشتند. این حادثه نشان می‌دهد که استاندارد‌ها به دلایل مختلفی نظیر کمبود بودجه یا بی‌توجهی رعایت نشده‌اند.

زهرا سعیدی

سعیدی ادامه داد: اگر سیستم ایمنی مشکل دارد یا تحریم‌ها تأثیرگذارند، اینها نباید بهانه‌ای برای استفاده بی‌رویه از کارگران و ایجاد خطرات جانی برای آنها باشد. معادن کوچک نمی‌توانند برخی سیستم‌ها را پیاده‌سازی کنند، به همین دلیل کارگران مجبور به انجام کار‌های خطرناک می‌شوند.

وی اظهار داشت : تا کنون بررسی‌ها نشان داده که کارگران مقصر نبوده‌اند. اگر کارگری از تجهیزات ایمنی استفاده نکرده، به این دلیل است که آموزش‌های لازم را ندیده است. مسئولیت این آموزش‌ها بر عهده کارفرماست.

سعیدی افزود:کمیسیون صنایع مجلس این حادثه را تا انتها پیگیری می‌کند و ما اجازه نخواهیم داد که این مسئله فراموش شود. رؤسای کمیته‌های معدن و صنایع معدنی دستور ویژه‌ای برای بررسی حادثه صادر کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مشکلات کارگران معادن  تاکید کرد : کارگران معادن و مشاغل سخت حتی اجازه کوچک‌ترین انتقادی را ندارند. این وضعیت باید تغییر کند و فضای انتقاد سالم برای کارگران فراهم شود.

کدخبر: 1044025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی