پدر افسرده دو فرزندش را کشت و سپس خودکشی کرد / پدر دارای اختلال روانی بود

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل با تماس مردی جوان با پلیس پرند آغاز شد .

وی به ماموران گفت : مدتی است مرد ۴۰ ساله‌ای به نام مصطفی و دختر و پسر خردسالش در همسایگی ما زندگی می‌کنند.از خانه آنها بوی تعفن به مشام می‌رسد و چند روز است از آنها هیچ خبری نداریم .می‌ترسم بلایی سرشان آمده باشد.

 با این تماس ماموران پلیس  پرند به همراه آتش‌نشانان به خانه مورد نظر در فاز ششم شهر جدید پرند رفتند و پس از گشودن در با جسد مصطفی و دختر 3 ساله و پسر ۸ ساله‌اش روبه رو شدند که با شلیک گلوله به سینه شان کشته شده بودند.

 اجساد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان اعلام کردند مرد ۴۰ ساله با شلیک گلوله ساچمه‌ای به زندگی دو فرزندش پایان داده و سپس به استقبال مرگ رفته است و بیش از ۴۸ ساعت از مرگ آنها گذشته است .

با این اظهار نظر و افشای مرگ خودخواسته مصطفی ماموران به تحقیق پرداختند و دریافتند وی ۲ سال قبل از همسرش جدا شده و در حالی سرپرستی دو فرزند خردسال را بر عهده گرفته که دختر بزرگش که ۱۶ سال دارد با مادرش زندگی می کند .

درخواست دریافت دیه از بیت المال

در حالی که یک سال از این ماجرا گذشته بود همسر سابق مصطفی که ولی دم دو فرزندش است در دادگاه حاضر شد و خواست تا دیه فرزندانش از صندوق بیت المال به وی پرداخت شود.

 در جلسه دادگاه که در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد مادر دو قربانی روبه روی قضات ایستاد و گفت :من و همسرم دو سال قبل از هم جدا شدیم و  همسرم سرپرستی دختر 3ساله و پسر ۸ ساله‌ام را بر عهده گرفت و آنها را به من نسپرد. حتی از او خواستم تا دختر و پسر خردسالم را به پدر و مادرش بسپارد  تا از آنها  نگهداری کنند. اما او قبول نکرد.

وی ادامه داد:  دختر ۱۶ ساله  ام خودش به دادگاه رفت و گفت می‌خواهد با من زندگی کند .به همین خاطر من با دختر نوجوانم زندگی می‌کردیم. اما شوهرم همیشه عصبی بود و من می‌دانستم به اختلال شخصیت مبتلاست .اما هرگز در این سال‌ها حاضر نشد به دکتر برود و تحت درمان قرار بگیرد. او در نهایت دو فرزندم را کشت و به زندگی خودش هم پایان داد .من تقاضا دارم دیه از صندوق بیت المال به من پرداخت شود .

سپس قاضی از پدر مصطفی پرسید: آیا او مشکلات مالی داشت؟

 که پیرمرد پاسخ داد :نه .پسرم کارمند بود  و حقوق خوبی داشت .او مبلغی پول هم در بانک گذاشته بود که سود آن را می‌گرفت .حتی اگر به کمک نیاز داشت من به او کمک می‌کردم .او مشکل مالی نداشت و نمی‌دانم چرا دست به چنین کاری زد.من هم تقاضای دریافت دیه از بیت المال را دارم.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست تصمیم گیری کنند.

کدخبر: 1040937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟