شهریور سیاه ترین ماه 1403 به لحاظ حوادث رانندگی

به گزارش رکنا، سرهنگ مجید حق‌ شناس، رئیس اداره رسیدگی به تخلفات و تصادفات معاونت عملیات پلیس راهور، در گفتگویی رادیویی به بررسی راهکارهای کاهش تصادفات پرداخت.

ایشان با تأکید بر پیچیدگی موضوع ترافیک، بر لزوم رویکردی چندجانبه برای کاهش تصادفات اشاره کردند. یکی از راهکارهای کلیدی به گفته ایشان، افزایش اعمال قانون و برخورد جدی با تخلفات رانندگی است.

سرهنگ حق‌ شناس با اشاره به آمار تأسف‌بار تلفات و مجروحان ناشی از تصادفات، بر نقش خطای انسانی در وقوع حوادث تأکید کردند. ایشان معتقدند افزایش جریمه‌های رانندگی می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کرده و انضباط ترافیکی را بهبود بخشد.

رئیس اداره رسیدگی به تخلفات و تصادفات پلیس راهور همچنین به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و ایجاد حساسیت عمومی نسبت به موضوع ترافیک اشاره کردند. ایشان با اشاره به کاهش ۹ درصدی تصادفات منجر به فوت در چهار ماه اخیر، از نتایج مثبت اعمال قانون و افزایش جریمه‌ها ابراز رضایت کردند.

با این حال، سرهنگ حق‌ شناس بر لزوم ارزیابی بلندمدت تأثیر این اقدامات تأکید کردند و خاطرنشان ساختند که کاهش تصادفات نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط و مشارکت همه جانبه مردم است.

 

کدخبر: 1040535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟