پایان بازی کلاهبرداری در مشهد / رمال قلابی دستگیر شد

به گزارش رکنا، سرهنگ "محمد چراغ" جانشین فرمانده انتظامی کلان شهر مشهد در تشریح این خبر بیان داشت: در پی گزارش چند فقره کلاهبرداری از شهروندان توسط مردی سودجو در محدوده شهرک گلشهر، پی گیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری گلشهر قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکیان این پرونده مشخص شد مردی سودجو با ترفند رمالی از آن ها کلاهبرداری کرده و  نه تنها مشکل آن ها حل نشده بلکه با توصیه های فرد رمال مشکلات بیشتر برایشان پیش آمده است.

سرهنگ چراغ اظهار داشت: ماموران کلانتری گلشهر با بدست آوردن مشخصات ظاهری متهم و با انجام تحقیقات میدانی مخفیگاهش را شناسایی و وی را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کلان شهر مشهد خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: رمالی، دعانویسی و فالگیری یک نوع مانور متقلبانه برای تحصیل مال است و بی گمان برخی از شهروندان برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان، به رمال ها رجوع کرده که این امر پیامدهای ناگواری را به دنبال دارد و مجرمان و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوصل شدن به ابزارهای خرافی و متقلبانه و سواستفاده از اعتقادات شهروندان به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی بوده و شهروندان هیچ گاه برای رفع مشکلات خود نباید به این گونه موارد چه در فضای مجازی و چه فضای واقعی اعتماد کنند.

کدخبر: 1039559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟