دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از شروع به شکار در فیروزکوه

به گزارش رکنا، داریوش فرخی با اعلام این خبر گفت: ماموران اجرایی سرمحیط بانی انزها طی گشت و کنترل شبانه مناطق حفاظتی، موفق به دستگیری شکارچیان غیر مجاز قبل از اقدام به شکار شدند.

وی با اشاره به اینکه از متخلفان یک قبضه سلاح ساچمه زنی ۲ لول غیر مجاز،۲ عدد فشنگ چهارپاره، ۶ عدد تیر ساچمه زنی، یک عدد دوربین چشمی، یک عدد کوله پشتی، چهار کیلو شیره گیاه باریجه کشف و ضبط شد، افزود: این افراد پس از تشکیل پرونده به منظور انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات محیط زیستی و غیرمجاز موضوع را بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

منطقه شکار ممنوعه کاوده شهرستان فیروزکوه برای اولین بار در سال ۸۱ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی و در سال ۸۸ نیز مورد تمدید قرار گرفت و به دلیل وجود گونه های جانوری نادر و در معرض انقراض در سال ۱۳۹۸ به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یافت.

علت بالا بودن جمعیت حیات وحش در این منطقه پوشش غنی گیاهی، اقلیم و شرایط توپوگرافی منطقه است که بواسطه آن انواع مختلفی از گونه های جانوری در این منطقه زندگی می کنند، انواع حیات وحش از جمله کل و بز ، قوچ و میش، انواع گربه سانان، خزندگان و پرندگان شکاری در کاوده زیست می کنند.

این منطقه با توجه به همجواری با استان مازندران و سمنان به عنوان کریدور حمایتی، تبادل جمعیت قوچ و میش، البرز مرکزی را بین سه استان مازندران، سمنان و تهران به عهده دارد، بنابراین یکی از دلایل ارتقا این منطقه به پناهگاه حیات وحش، افزایش پشتوانه حفاظتی از گونه های ارزشمند جانوری مانند پلنگ، خرس قهوه ای، قوچ و میش البرز مرکزی، کل و بز، روباه ترکمنی از پستانداران و همچنین افعی البرزی و دماوندی از خزندگان، کبک دری و هما از پرندگان، قزل آلای خال قرمز از ماهیان بوده که در سطوح ملی و بین المللی در طبقه بندی تهدید و در معرض خطر انقراض ملی هستند.

کدخبر: 1038467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟