فرماندهِ پاسگاه لاهیجان عزل شد

به گزارش رکنا، اطلاعیهٔ فراجا: یک مرداد در روستایِ ناصرکیاده از توابع لاهیجان خبر درگیری توسط اهالی محلی گزارش می‌شود.

بنابر اظهاراتِ امدادخواهان، منشأ درگیری مرحوم موسوی بوده و خودروی متوفی همان‌طور که در تصاویر به‌صورت مستند مشخص است کاملا تخریب و در آتش می‌سوزد.

این موضوع باعث رعب و وحشت اهالی محل شده و پلیس تمامی عاملان حادثه از جمله مرحوم محمد میرموسوی را بازداشت می‌کند. متوفی در پاسگاه انتظامی شروع به فحاشی و استنکاف از دستورات عوامل انتظامی و درگیری با مأموران نموده که این روند تا حضور در بازداشتگاه ادامه می‌یابد.

به دلیل هیجان ناشی از اصطکاک صورت گرفته میان مرحوم میرموسوی و عوامل انتظامی و عدمِ کنترلِ خشم و احساسات از طرف برخی کارکنان و بی‌اعتنایی به وضعیت متهم این اتفاق رخ می‌دهد. علت فوت باتوجه به اتفاقاتِ قبل از حضور پلیس و شرایط جسمی و روحی متوفی، توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است.

پیش از این مرحوم چندین مورد سابقهٔ شرارت و درگیری داشته و در سال ۱۳۹۹ نیز در اجرای حکمِ جلب، با پلیس درگیر و به ۹ ماه حبس محکوم می‌شود.

رفتارِ رخ‌داده توسط برخی از عوامل انتظامی بر خلاف مشی حرفه‌ای پلیس بوده و به‌هیچ وجه قابل قبول نیست، بدین جهت  افرادِ فوق در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

روز گذشته نیز رئیس بازرسی کل فراجا در موقعیت حاضر و براساس جمع بندی گزارشات بازرسان، با دستور سردار رادان ، فرماندهِ پاسگاه عزل و سایر عوامل دخیل معلق از خدمت شدند.

همچنین در صورت تأییدِ سهل انگاری و عدم توجه دیگر مدیران انتظامی تنبیهات انضباطی متناسب اجرا خواهد شد.

 

کدخبر: 1035131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟