مهم ترین اقدام شهروندان پس از سرقت از منزلشان چیست ؟

به گزارش رکنا،  سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص پیشگیری از سرقت منازل توضیح داد . 

سردار گودرزی گفت: راههای زیادی برای پیشگیری از سرقت منزل وجود دارد که یکی از آنها می تواند تعامل خوب و نزدیک با همسایه ها باشد . 

وی افزود: اکثرا افراد در آگارتمان ها و مجتمع های مسکونی زندگی می کنند که این موضوع می تواند برای پیشگیری از سرقت موثر باشد . 

سردار علی ولیپور گودرزی گفت: اگر افراد برای مسافرت و یا برای کاری به بیرون می روند حتما به همسایه های خود این موضوع را بسپارند و حتما همسایه ها نیز به تردد های مشکوک حساس باشند و اگر افراد مضنون و مشکوک را دیدند حتما به پلیس 110 این موضوع را اطلاع بدهند . 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: یک از اقدامات دیگر مانند نصب دوربین مدار بسته دید در شب ، نیز برای پیشگیری از سرقت موثر است زیرا عمده فعالیت سارقان در مواقع تاریکی هوا و اوایل شب می باشد که اگر خدای ناکرده اتفاقی افتاد همکاران بنده بتوانند در کمترین زمان ممکن موضوعات را پیگیری و کشف و سارقان نیز دستگیر شوند تا اموال مردم به دستشان برسد . 

سردار علی ولیپور گودرزی افزود: معمولا سارقین به راحتی می توانند از بالکن طبقه اول وارد منزل شوند به همین منظور می بایست در این طبقات از حفاظ مناسب و کافی استفاده شود.

وی ابراز داشت: همچنین ساختمان هایی که لابی دارند حتما دوربین مدار بسته و با کیفیت نصب کنند تا لابی من بتواند به آن دسترسی داشته باشد و بتواند ورودی ها و و خروجی ها را بررسی نماید. 

سردار علی ولیپور گودرزی اظهار داشت: نصب دزدگیر نیز می تواند تا حدود زیادی در پیشگیری از سرقت نقش داشته باشند چرا که به محض اینکه سارقان درب را باز می کنند صدای دزدگیر را همسایه ها می شنوند و از سرقت آگاه می شوند. 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان اظهار داشت: البته نصب دزدگیرهای سیم کارتی هم بسیار خوب است که به تلفن همراه متصل می شوند و اگر اتفاقی بیافتد در لحظه مالک مطلع و به پلیس 110 اطلاع داده می شود.

کدخبر: 1034650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟