تانکرهای ایرانی در آتش سوزی مرز پرویزخان آسیب ندیدند

به گزارش رکنا، رضا قربانی دوشنبه شب افزود: در جریان این آتش سوزی ۱۴ دستگاه تانکر عراقی دچار سانحه شد و یک راننده عراقی نیز جان باخت.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تانکرهای آسیب دیده عراقی هستند اظهار داشت: اکنون هیچ خطری ۲ طرف مرز را تهدید نمی کند و اوضاع تحت کنترل و آرام است.

قربانی ادامه داد: از فردا(سه شنبه) نیز کار تشریفات و صادرات به روال عادی برمی گردد و مشکلی فعالیت های اقتصادی و تجاری مرز پرویزخان را تهدید نمی کند.

فرماندار قصرشیرین نیز به اشاره به جزئیات این آتش سوزی در داخل خاک عراق گفت:

به گفته مدیر مرز پرویزخان عراق علت آتش‌سوزی بی‌احتیاطی راننده عراقی و روشن کردن پیک‌نیک در کنار تانکر سوخت بوده است.

محمد نجفی افزود: با اعزام ماشین آلات آتش نشانی مستقر در مرز خسروی که برای ایام اربعین در منطقه استقرار یافته بود، آتش‌سوزی تانکر ها در عراق مهار شد.

استان کرمانشاه ۲ مرز رسمی، پنج بازارچه مرزی و در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ گذرگاه انجام می‌شود.

پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به عراق از طریق این معبر صورت می‌گیرد.

هم اکنون مبادلات عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

کدخبر: 1033953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟