جزئیات دریافت رشوه و قاچاق سوخت در شرکت نفت / 7  متهم با ۷۵۰ سکه دستگیر شدند

به گزارش رکنا،رئیس کل دادگستری استان کرمان درتشریح جزئیات این خبر بیان کرد: از متهمان۷۵۰ سکه و یک کیلوگرم طلای آب‎شده کشف شده است.  حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: بر اساس تحقیقات و برآورد‌های انجام شده و گزارش ضابطان، اعضای این باند در سه سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و از کشور خارج کرده‌اند.

وی افزود: گزارش‌هایی مبنی بر فساد تعدادی از مسئولان شرکت نفت، کارمندان و کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و جایگاه‌داران سوخت در بحث اخذ رشوه و قاچاق مواد سوختی از جمله گازوئیل در حوزه شهرستان‌های جیرفت، کهنوج ، رودبار جنوب و جازموریان دریافت شده بود که تحقیقات قضایی در ارتباط با این موضوع انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با بیان این که با ورود دستگاه قضایی به این مسئله، ابعاد جدیدی از این موضوع کشف شد، گفت: با انجام تحقیقات، پرونده‌ای در این ارتباط در دادگستری استان  کرمان تشکیل شد که در حال رسیدگی است. وی تصریح کرد: این افراد اقدام به جعل فاکتور و ثبت مشخصات حدود ۶۰ دستگاه خودروی راه‌سازی که وجود خارجی نداشتند، کرده بودند و سهمیه سوخت آن‌ها را دریافت می‎کردند و به افراد قاچاقچی سوخت می‌ فروختند.

وی با بیان این که در بازرسی از منازل ۲ نفر از متهمان این پرونده، بیش از ۷۰۰ سکه طلای تمام بهار کشف شده است، اظهارکرد: همچنین یک کیلو طلای آب شده، حدود۵۰ عدد ربع سکه و نیم سکه از منازل متهمان پرونده کشف شد که این اموال از طریق رشوه به دست آمده است.  وی تاکید کرد: متهمان پرونده به جرایم انجام شده اقرار و اعتراف کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات اولیه است و توسط بازپرس در دادستانی مرکز استان در حال رسیدگی است و قطعاً پای افراد دیگری نیز به این پرونده باز خواهد شد. رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان تاکید کرد:هر فردی از جمله مسئولان دولتی و غیردولتی که در تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شود در پرونده قاچاق سوخت نقشی دارد، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت و برخورد جدی قانونی با وی صورت خواهد پذیرفت.

توکلی

کدخبر: 1031497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟