صفر تا صد آتش گرفتن کامیون های ایرانی در گمرگ هرات + فیلم و گفتگو

به گزارش خبرنگار انتظامی رکنا،در حادثه‌ای وحشتناک آتش‌سوزی گسترده ظهر پنجشنبه 25 مردادماه در گمرک مرزی هرات را خبرساز شد.

این حادثه که به گفته شاهدان عینی با یک انفجار کوچک آغاز شده، منجر به سوختن ده‌ها کامیون حامل کالاهای مختلف از جمله پارچه و پنل خورشیدی شد و همچنین خسارات مالی ناشی از این آتش‌سوزی آنقدر زیاد بود که جبران آن نیاز به زمان دارد.

مطمئنا سوختن تعداد زیادی کامیون و محموله‌های آن‌ها، ضربه سنگینی به تجار و اقتصاد منطقه وارد کرده است چون بسیاری از این کالاها برای صادرات و واردات در نظر گرفته شده بودند و از بین رفتن آن‌ها، اختلالات جدی در جریان تجارت منطقه ایجاد کرده است.

علت اصلی وقوع این حادثه به طور دقیق مشخص نشده و برخی منابع محلی از وقوع یک انفجار کوچک پیش از آغاز آتش‌سوزی خبر می‌دهند که ممکن است جرقه اولیه این حادثه بوده باشد، کارشناسان آتش‌نشانی و پلیس در حال بررسی دقیق محل حادثه هستند تا علت اصلی آتش‌سوزی را مشخص کنند.

برخی از کامیون‌داران و شاهدان عینی، به نبود تجهیزات کافی اطفاء حریق در گمرک هرات و کندی عملیات امداد و نجات انتقاد کرده‌اند، آن‌ها معتقدند که اگر تجهیزات اطفاء حریق مناسب و به اندازه کافی در محل وجود داشت، می‌توانست از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شود و خسارات کمتری به بار آید.

اظهارات یکی از کامیون‌داران

خبرنگار رکنا برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه، با یکی از کامیون‌دارانی که بار زیادی از پنل‌های خورشیدی را حمل می‌کرد، تماس گرفت.

این راننده جوان در گفت‌وگو با رکنا اظهار داشت که ظهر پنجشنبه وقتی با چند نفر از دوستانم برای استراحت به شهر رفته بودیم با ما تماس گرفتند و گفتند که پارکینگ آتش گرفته خودتان را برسانید ما هم سریع به گمرک رسیدیم، تمام کامیون ها آتش گرفته بودند و به ما هم اجازه وارد شدن به محوطه را نمی دادند تا اینکه آخرای شب با کمک تیم آتش نشانی که از ایران آمده بود توانستند آتش را خاموش کنند.

شدت سوختن ماشین ها به قدری بود که تشخیص اینکه کدام کامیون ایرانی ، خارجی یا بار هرکدام چیست برایمان تقریبا غیر قابل تشخیص بود من خودم حدود 8 میلیارد تومان بارم در آتش سوخت و کاری از دستم بر نمی آمد تا انجام دهد.

این راننده کامیون دار در ادامه گفت: مقامات به ما گفته اند که باید منتظر اعلام نظر کارشناسان باشیم و تا آن زمان وضعیت ما مشخص نمی شود در حال حاضر بیکار شده ایم و مشخص نیست تا چه زمانی این وضعیت ادامه دارد .

چند کامیون ایرانی بودند؟

بعضی ها می گویند از 15 کامیون 5 عدد از آنها ایرانی بودند اما من ودو دوستم بیشتر اینجا نیستیم شاید به خاطر اینکه شدت سوختگی زیاد است هنوز نتوانسته اند تعداد این موضوع را اعلام کنند.

ما همچنان در انتظار نظر کارشناسان هستیم و شرایط مالی و کاری بسیار سختی را می‌گذرانیم.

 

کدخبر: 1030947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟